کد خبر: ۳۴۴۰۷
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

آیفون‌های ایرانی به فناوری 5G مجهز می‌شوند!

برای اولین بار است که آیفون‌های موجود در ایران به سیستم فناوری 5G مجهز می‌شوند. کاربران می‌توانند پس از دریافت سیستم‌عامل iOS 16.4، از امکانات جدید این قابلیت بهره ببرند.

به گزارش «نبض فناوری»، این ویژگی برای اولین بار با معرفی آیفون 12 ارائه شده بود، اما با این وجود، تاکنون هچ کدام از کاربران ایرانی نتوانسته بودند که از مزیت‌های آن استفاده کنند. اخیرا با بررسی‌های مختلفی که صورت گرفت، مشخص شده که گوشی‌های آیفون موجود در ایران اکنون از این قابلیت برخوردارند.

در حال حاضر، کاربران می‌توانند با نصب سیستم عامل iOS 16.4، از جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری آیفون استفاده کنند. این ویژگی علاوه بر رفع باگ‌های مهم، 21 ایموجی جدید را به آیفون اضافه کرده و شبکه‌ 5G را نیز فعال‌سازی کرده است.

مدت‌ها پیش، اپراتورهای ایرانی از توسعه‌ شبکه‌ 5G استقبال کرده بودند. ایرانسل نیز در بهمن ماه سال قبل، چهارصدمین سایت 5G خود را راه‌اندازی کرد.

این در حالی است که از مدت‌ها قبل کمپانی‌های چینی همچون شیائومی و هواوی به این ویژگی دست پیدا کرده بودند، با این وجود، کمپانی‌های سامسونگ و اپل نتوانستند این قابلیت را در ایران فعال کنند.

اکنون که اپل به کاربران ایرانی خود دسترسی به قابلیت 5G را داده است، تنها کاربرانی که از آن بهره نمی‌برند، کاربران سامسونگ هستند. البته این احتمال نیز وجود دارد که به زودی تغییرات جدیدی در شرایط شرکت ایجاد شود.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
توانمندی دانش‌بنیان‌ها در توسعه پهپادها ۴۰ سال تلاش در کشور برای طراحی و ساخت پهپاد
پاسخگویی دولتمردان به دغدغه‌های مردم همچنان ادامه دارد/ معاون علمی رئیس‌جمهور: مرکز ملی هوش مصنوعی تا ۲۰ خرداد افتتاح می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 خرداد 1403 سقوط بیت‌کوین
دهقانی در نشست پاسخگویی برخط مرکز ارتباطات مردمی تاکید کرد؛ تحقق گفتمان علمی و فناوری رییس‌جمهور شهید در دستور کار معاونت علمی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول خرداد 1403 بیت‌کوین صعود کرد
وبگردی