کد خبر: ۴۰۳۱۵
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۰

اپل احتمالا ظرفیت رم سری آیفون 16 را افزایش خواهد داد

به گفته یک افشاگر با شناسه Revegnus، اجرای کامل قابلیت‌های هوش مصنوعی نیازمند حداقل 8 گیگابایت رم خواهد بود.

اپل احتمالا ظرفیت رم سری آیفون 16 را افزایش خواهد داد

به گزارش «نبض فناوری» به گفته یک دست‌اندرکار حوزه صنعت با نام مستعار Revegnus، شرکت اپل سرگرم بررسی افزایش ظرفیت رم در گوشی‌های سری آیفون 16 برای پشتیبانی از سیستم داخلی مبتنی بر هوش مصنوعی است.

به گفته وی، عملکرد کامل هوش مصنوعی نیازمند حافظه رم حداقل 8 گیگابایتی است. در حال حاضر مدل‌های پایه آیفون 15 با رم 6 گیگابایتی عرضه شده و ورژن‌های پرو نیز مجهز به حافظه رم 8 گیگابایتی هستند.

با این‌حال اپل مشغول بررسی راهکارهای جایگزین برای اجرای هوش مصنوعی بدون افزایش ظرفیت رم است. استفاده از حافظه فلش NAND داخلی جهت تخصیص منابع به امور مرتبط با هوش مصنوعی یکی از راهکارهای احتمالی پیش روی اپل به‌شمار می‌رود.

در این‌صورت کمپانی بایستی ظرفیت حافظه داخلی در مدل‌های پایه آیفون 16 را به 256 گیگابایت ارتقاء دهد. بدین‌ترتیب بخشی از ظرفیت حافظه NAND برای اجرای امور هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها سری آیفون 16 در فصل پاییز 2024 معرفی خواهد شد. این گوشی‌ها نخستین دستگاه‌های اپلی خواهند بود که با دریافت سیستم‌عامل iOS 18 از قابلیت‌های بومی هوش مصنوعی بهره‌مند خواهند شد.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که Revegnus در گذشته نیز نخستین جزئیات پیرامون پلتفرم‌های جدید سری اسنپدراگون 8 و اگزینوس را به‌طور دقیق فاش کرد.

منبع: آی تی رسان

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی