کد خبر: ۴۰۸۴۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۰

هنگام عکاسی با گوشی آیفون باید چه نکاتی را رعایت کرد

در سال‌های اخیر دوربین گوشی‌های هوشمند به طرز قابل‌توجهی پیشرفت کرده است، بخصوص گوشی‌های آیفون که به کاربران امکان می‎‎‌دهد تا بدون نیاز به یادگیری دانش تخصصی عکاسی، عکس‌های فوق‌العاده‌ای را ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»  امروزه اکثر افراد از گوشی‌های اندرویدی و IOS استفاده می‌کنند و افراد از این گوشی‌ها به دلیل فناوری و تکنولوژی‌های نوین برای ثبت خاطرات خود بهره می‌برند. باید این نکته را متذکر شد که در سال‌های اخیر دوربین گوشی‌های هوشمند به طرز قابل‌توجهی پیشرفت کرده است، بخصوص گوشی‌های آیفون که به کاربران امکان می‎‎‌دهد تا بدون نیاز به یادگیری دانش تخصصی عکاسی، عکس‌های فوق‌العاده‌ای را ثبت کنند.
درست همانند دوربین‌های DSLR و Mirrorless برنامه دوربین آیفون، به شما اجازه می‌دهد تا تنظیمات نوردهی را کاهش یا افزایش دهید. اگر از برنامه دوربین آیفون استفاده می‌کنید، می‌توانید روی هر قسمتی از صحنه که مد نظرتان است ضربه بزنید و انگشت خود را به سمت بالا یا پایین بکشید تا به نوردهی ایدئال خود برسید. همچنین برنامه‌های شخص ثالثی نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا تنظیماتی نظیر دیافراگم، ISO، سرعت شاتر و ... را به صورت دستی تنظیم کنید.
هنگامی که در گوشی آیفون انگشت خود را بر روی منطقه‌ای نگه‌داشته و بفشارید، یک گرافیک کوچک AE/AF Lock در بالای ناحیه‌ای که انتخاب کرده‌اید ظاهر می‌شود. این ویژگی سبب می‌شود تا در صورت لرزش تصادفی دوربین، سوژه شما فوکوس خود را حفظ کند. به لطف این ویژگی شما می‎توانید دوربین را به طرز دلخواهی بچرخانید تا زاویه موردعلاقه خود را پیدا کنید.
برنامه تنظیمات را از صفحه اصلی iPhone انتخاب کنید و سپس Camera را انتخاب کنید و در نهایت گزینه Grid را روشن کنید. با فعال‌کردن این قابلیت یک شبکه از خطوط بر روی دوربین شما ظاهر می‌شود که با در اختیار داشتن آن می‌توانید عکس‌های جذابی را به ثبت برسانید. به کمک این ابزار شما می‌توانید به راحتی متوجه شوید که آیا سوژه شما در خط ثلث قرار دارد یا خیر! همچنین این روش برای درک بهتر نظریه قانون نقاط طلایی مفید است.
برای فعال کردن این قابلیت کافی است تا از منو تنظیمات گزینه دوربین را انتخاب کنید و سپس گزینه Use Volume Up for Burst را فعال کنید. هنگام ثبت عکس، دکمه Volume Up را نگهدارید تا n فریم را در یک لحظه را ثبت کنید. هنگامی که صحبت از ثبت عملکرد در زمان مناسب می‌شود، شما می‌توانید با این قابلیت عکس‌های بهتری را ثبت کنید. این ویژگی برای عکاسی ورزشی عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.
استفاده از لنز تله‌فوتو در آیفون‌های جدیدتر به شما امکان می‌دهد تا ۲ و ۳ برابر لنز‌های استاندارد بزرگ‌نمایی داشته باشید. این قابلیت در مدل‌های قدیمی آیفون وجود ندارد و در عوض کاربران مجبور به بزرگ‌نمایی دستی (دیجیتالی) می‌شوند که احتمالاً باعث از بین رفتن جزئیات و افت کیفیت می‌شود. به‌کارگیری لنز تله‌فوتو در آیفون‌های جدیدتر سبب شده تا کاربران بتوانند زوم‌هایی از نوع اپتیکال و بدون افت کیفیت داشته باشند.
حالت عکس‌برداری Live در گوشی آیفون سه گزینه برای تغییر شکل عکس به شما می‌دهد.
• Loop: عکس زنده مورد علاقه شما را به حلقه ویدئویی تبدیل می‌کند.
• Bounce: استفاده از این حالت سبب می‌شود تا عکس زنده شما (همانند بومرنگ در اینستاگرام) به جلو و عقب حرکت کند.
• Long Exposure: در بالاتر به آن اشاره کردیم.
به‌منظور افزایش کیفیت عکس‌ها در حالت پرتره می‌توانید از حالت‌های مختلف نورپردازی مجود در برنامه دوربین آیفون استفاده کنید. در مجموع ۵ حالت نورپردازی وجود دارد که به روشن کردن مکانی که در آن هستید کمک می‌کند؛ با این وجود توصیه ما این است که با استفاده از (ترفند شماره ۱) نوردهی را تنظیم کنید تا حالت دلخواه خود را پیدا کنید.
برای عکس‌برداری در این حالت فرقی نمی‌کند که در خانه باشید یا استودیو، یک فضا تاریک پیدا کنید تا بتوانید بیشتر نور محیط را از بین ببرید. به کار گرفتن سه‌پایه برای این تکنیک بسیار مهم است چرا که باید لرزش دوربین را به حداقل برسانید. با سرعت شاتر ۱-۲ ثانیه شروع کنید و سپس دیافراگم و ایزو را به‌تدریج باز کنید. شما می‌توانید به سادگی سرعت شاتر را آهسته کنید و هنگامی که تکنیک مورد نظر خود را به دست آوردید، شروع به چرخاندن یک جفت چراغ رشته‌ای کنید تا جلوه مورد نظر در پشت سوژه ایجاد شود.
کمپانی اپل با معرفی iPhone XS باعث شد که ما قادر به تغییر عمق میدان یا دیافراگم در تصویر خود باشیم. این حالت به شما کمک می‌کند تا برای ثبت یک عکس پرتره بر روی یک سوژه منحصربه‌فرد تمرکز کنید. در آیفون‌های جدیدتر f از f/۱.۴ تا f/۱.۶ تغییر می‌کند که به شما امکان می‌دهد تا میزان دریافت نور را به گونه‌ای تنظیم کنید که یک بوکه قوی را در عکس ایجاد کنید. علاوه بر عمق میدان، دوربین گوشی‌های آیفون (iPhone XS به بعد) می‌تواند به طور خودکار نوردهی، تشخیص چهره، فوکوس، کاهش نویز و ... را کنترل کند.

برچسب ها: گوشی آیفون عکاسی
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
همراه با ارائه چندین ویژگی دسترسی جدید اپل «ردیابی چشم» را به آیفون‌ها و آی‌پدها می‌آورد
وبگردی