کد خبر: ۴۰۹۱۴
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۴

ظرفیت تولید تراشه آمریکا سه برابر می‌شود

انجمن صنعت نیمه‌رسانا پیش‌بینی کرد که تولید تراشه آمریکا در سال‌های آینده، رشد انفجاری پیدا خواهد کرد و به کاهش وابستگی پرخطر به شرق آسیا، کمک می‌کند.

ظرفیت تولید تراشه آمریکا سه برابر می‌شود

به گزارش نبض فناوری، بررسی گروه مشاوره بوستون که به سفارش انجمن صنعت نیمه‌رسانا انجام شد، نشان داد ظرفیت تولید نیمه‌رسانا در آمریکا، تا سال ۲۰۳۲، رشد سه برابری پیدا خواهد کرد و سهم آمریکا در این صنعت را از ۱۰ درصد فعلی، به ۱۴ درصد افزایش خواهد یافت.

بر اساس یافته‌های این بررسی، این افزایش، روند نزولی تولید داخلی تراشه را که در دهه‌های اخیر به آسیا منتقل شده بود، معکوس خواهد کرد. اگر به خاطر برنامه‌های تامین مالی دولت مانند قانون تراشه‌ها و علم ۲۰۲۲ نبود، سهم آمریکا به هشت درصد کاهش پیدا می‌کرد.

انجمن صنعت نیمه‌رسانا که در واشنگتن مستقر است، به شدت برای قانون تراشه‌ها لابی کرده است و مشتاق است نشان دهد که این قانون، مثمر ثمر بوده است. همچنین می‌خواهد دولت، منابع مالی بیشتری را برای این منظور، اختصاص دهد.

جان نوفر، مدیرعامل انجمن صنعت نیمه‌رسانا در مصاحبه ای گفت:‌ ما همواره گفته‌ایم قانون تراشه‌ها، نخستین گام محکم بود اما ما به اقدامات بیشتری برای رسیدن به نقطه مورد نظرمان، نیاز داریم. صنعت ما کاملا درک می‌کند که تولید بیش از حد تمرکز یافته در شرق آسیا داریم.

قانون تراشه‌ها، ۳۹ میلیارد دلار کمک بعلاوه ۷۵ میلیارد دلار وام و ضمانت وام و ۲۵ درصد اعتبار مالیاتی را تخصیص داده تا شرکت‌های نیمه‌رسانا را متقاعد کند کارخانه‌هایی را در خاک آمریکا بسازند. در پی تصویب این قانون، همه پنج شرکت تراشه سازی بزرگ جهان متعهد شده اند کارخانه‌هایی را در آمریکا احداث و راه اندازی کنند که شامل تولیدکنندگان اصلی نظیر شرکت تایوانی TSMC، سامسونگ الکترونیکس و اینتل است.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا که وزارتخانه‌اش مسئول توزیع منابع مالی قانون تراشه‌ها است، اعلام کرده است آمریکا قصد دارد یک پنجم از تراشه‌های لاجیک پیشرفته جهان را تا پایان دهه جاری، تولید کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمریکا تنها کشوری نیست که برنامه افزایش تولید تراشه را دنبال می‌کند. سرزمین اصلی چین در حال ساخت حدود ۳۰ کارخانه جدید برای قطعاتی از زنجیره تامین تراشه است که بیشتر از ۲۶ کارخانه در آمریکا است. همچنین هشت پروژه مشابه در اتحادیه اروپا دنبال می‌شود.

منبع/ ایسنا 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 31 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین افزایش قیمت غیرمنتظره را تجربه کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
وبگردی