نوسانات ارزی فرصتی برای استارتاپ‌های ایرانی

هم بنیان‌گذار نوین هاب مطرح کرد:

بهرامی، هم‌بنیان‌گذار «نوین‌هاب» معتقد است: به شرطی که مشتری مداری را در دستور کار خود قرار دهیم می‌توان به موانعی چون نوسانات ارزی به چشم یک فرصت نگاه کرد.
علی بهرامی، هم‌بنیان‌گذار «نوین‌هاب» در گفتگو با نبض فناوری  در خصوص نوسانات ارز که این روزها در کشور با  آن روبه رو هستیم و چالش بزرگی است تاکید کرد:« نوسانات ارز می‌تواند برای برخی استارتاپ‌ها خوب و برای برخی دیگر مضر باشد. استارتاپ‌هایی کهدر مسیر رشد را طی می‌کنند به دلیل مسائلی که در زمینه تبلیغ با آن مواجه‌اند، از نظر تهیه و انتقال دلار به مشکل بر خورده‌اند.»

بهرامی با اشاره به این موضوع که استارتاپ‌ها علاوه بر تبلیغات نیازهای دیگری مثل «ایمیل مارکتینگ» دارند ادامه داد:« وقتی می‌خواهیم ایمیل ارسال کنیم، سرویس‌های ایمیل ایرانی جواب‌گوی نیازها و سرویس‌های ما نیستند. بنابر این باید از سرویس‌های خارجی استفاده کنیم که نیازمند پرداخت ارز و دلارند. ابزارهای آنالیز و موارد دیگر نیز به همین صورتند.»

بنیان‌گذار نوین هاب با اشاره به این موضوع که  افزایش قیمت دلار به سود برخی استارتاپ‌هایی که خدمات جایگزین سرویس‌های خارجی را ارایه می‌دهند شده است در این خصوص اینگونه توضیح داد:«  از نظر پشتیبانی و ترفیع، ما ناگزیر هستیم به سمت این اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های ایرانی حرکت کنیم.»

او با اشاره به این‌که سرویس«نوین‌هاب» نیز شامل این مورد شده است، تاکید کرد:« «نوین‌هاب» تا حدی توانسته است جایگزین سرویس‌های خارجی شود. در این شرایط ما باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا بتوانیم همه نیازهای مشتریان خود را که پیش از نوسانات ارزی با سرویس‌های خارجی رفع می‌شد، برطرف کنیم. بنابراین، در «نوین هاب» تلاش کرده‌ایم تا همه بازخورد‌ها و تجربه‌هایی که مشتریانمان از سرویس‌های ایرانی دیگر داشته‌اند را بشنویم و تا آن‌جا که امکان دارد، به رفع باگ‌ها و نواقص بپردازیم.»

هم‌بنیان‌گذار «نوین‌هاب» با اشاره به خدماتی که سرویس نوین هاب ارایه می‌دهد اضافه کرد:« ما بیشتر از ۱۱ شبکه‌ اجتماعی را پشتیبانی می‌کنیم که بعضی از آن‌ها ایرانی هستند. ما باگ‌های شبکه‌های اجتماعی را که پیدا می‌کنیم، به آن‌ها گزارش می‌دهیم. مثلا سه ماه پیش در پیام‌رسان گپ، باگی را شناسایی کرده‌ایم که همان زمان به آن‌ها گزارش دادیم اما هنوز پاسخی دریافت نکردیم. این در حالی است که اگر از اپلیکیشنی چون «فیسبوک» باگی شناسایی و گزارش شود، ظرف ۲۴ ساعت مشکل آن برطرف می‌شود.»

به اعتقاد بنیانگذار نوین هاب بسیار طبیعی است که توجه به مشتریان می‌تواند سبب پیشرفت شود. به باور او بسیار بدیهی است که اگر عواملی چون تحریم، نوسانات ارزی یا فیلترینگ، تنها دلیل استفاده از یک اپلیکیشن ایرانی باشد؛ و ادامه داد:«  زمانی که این موانع رفع شوند باز هم اپلیکیشن‌های خارجی با استقبال رو برو ‌شوند. اما اگر دلیل استفاده از اپلیکیشن‌های ایرانی کارآمدی و به‌روزرسانی به موقع آن باشد، مسلّما کاربران همیشه آن سرویس را ترجیح خواهند داد.»

به گفته بهرامی، به شرطی که مشتری مداری را در دستور کار خود قرار دهیم می‌توان به موانعی چون نوسانات ارزی به چشم یک فرصت نگاه کرد. اعتماد ما به سرویس‌های ایرانی همیشه کم بوده به دلیل تجربه‌های بدی که داشتیم اما معتقدم اپلیکیشن‌های خیلی خوب هم داریم که می‌توانند همیشه راهگشا باشند و معتقدم باید عینک بدبینی را نسبت به اپلیکیشن‌های خوب ایرانی از چشم برداشت. این برای همه ما لازم است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا