کد خبر: ۱۱۷۱۰
|
۰۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۱

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیاردتومانی در استارتاپ‌های مالی



یک فعال صنعت پرداخت الکترونیک گفت: راه‌اندازی استارتاپ و نوآوری در ذات خود کاری سخت، پرریسک و پیچیده است اما این سختی در برخی فضاها مانند صنعت مالی بیشتر هم می‌شود از همین رو قرار است در قالب یک رویداد، تا ۲۰ میلیارد تومان در شرکت های استارتاپی سرمایه‌گذاری شود.






به گزارش «نبض‌فناوری»؛ «محمدرضا قبادی» امروز (شنبه) در نشست خبری اظهار داشت: راه‌اندازی استارتاپ و نوآوری در ذات خود کاری سخت، پرریسک و پیچیده استاما این سختی در برخی فضاها مانند صنعت مالی بیشتر هم می‌شود.


وی افزود: حجم بالای قوانین، نیاز به انواع مجوزها برای فعالیت‌های مختلف و حساسیت اطلاعاتی که وجود دارد، راه‌اندازی و توسعه استارتاپ‌های تکنولوژی مالی را با پیچیدگی‌های مختلفی روبرو می‌کند تا جایی که ممکن است تیم استارتاپی احساس کند با یک دیوار غیر قابل عبور روبرو شده است.


قبادی با بیان اینکه این موضوع گریبان‌گیر سازمان‌ها و موسسات مالی موجود نیز است، گفت: سازمان‌ها و موسسات مالی با توجه به اهمیت امنیت در این فضا ملزم به رعایت انواع قواعد، پروتکل‌ها و چهارچوب‌ها هستند و البته به مرور زمان در این کار تخصص پیدا کرده‌اند؛ از سوی دیگر این سازمان‌ها و مؤسسات برای توسعه و حفظ جایگاه خود نیاز به نوآوری دارند.


این فعال صنعت پرداخت الکترونیک با بیان اینکه مفهوم نوآوری باز در صنعت مالی به نزدیکی موسسات مالی بزرگ و سنتی با شرکت‌ها و استارتاپ‌های تکنولوژی محور منجر شده است، اظهار داشت: مؤسسات مالی و بانک‌ها توانایی رسیدگی و مدیریت چهارچوب‌ها و قوانین و همچنین دسترسی به زیرساخت و اطلاعات را دارند؛ استارتاپ‌ها نیز توانایی نوآوری با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا را در اختیار دارند البته این اتصال بدون چالش نیست و خود نیازمند چارچوب‌ها و فرآیندهایی مشخص است.


وی اظهار داشت: شتاب‌دهنده نوین‌تک به عنوان بازوی نوآوری باز یک گروه مالی، ماموریت اتصال تیم‌های نوآور به شرکت‌های این مجموعه را دارا است و برخی از رویدادهای این مجموعه نیز در همین راستا به عنوان فرایندی برای تسهیل این اتصال طراحی شده‌اند.


قبادی خاطرنشان کرد: در این فرآیند لازم است ابتدا حوزه و نیازهای مورد نظر توسط شرکت‌های علاقمند در گروه مالی اقتصاد نوین مشخص شود؛ سپس در فرآیند فراخوان رویداد به افراد و تیم‌های فعال این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود، پس از جذب مخاطبین، فرآیندهای همسوسازی، آماده‌سازی و پیاده‌سازی اجرا خواهد شد.


این فعال صنعت پرداخت الکترونیک خاطرنشان کرد: در مرحله همسوسازی لازم است تا افراد و تیم‌های نوآور به طور کامل با فضای صنعت مربوطه و شرکت‌های ذی‌نفع آشنا شوند و با انتقال تجربیات و آموزش‌های مربوطه، چشم‌انداز درستی از صنعت به آن‌ها منتقل شده و به سمتی هدایت شوند که طرح‌های آن‌ها همسو با استراتژی‌های نوآوری سازمان باشد.


وی به مرحله آماده‌سازی تاکید کرد و گفت:‌ پس از نهایی شدن طرح تیم لازم است تا محصول موردنظر آماده شود و فرآیند رویداد با انتقال آموزش‌های کاربردی فنی و تخصصی و در اختیار قرار دادن زیرساخت‌های لازم به تیم‌ها به آن‌ها کمک خواهد کرد.


قبادی با بیان اینکه وجود یک فرآیند نظارتی بر تیم‌ها برای کنترل پیشرفت و عملکرد آنها تا رسیدن به نقطه قابل قبول، ضروری است، خاطرنشان کرد: مرحله آماده‌سازی محصول استارتاپ تا زمان مناسب برای شروع همکاری با سازمان مربوطه، بسته به پیچیدگی محصول ممکن است چند هفته تا چند ماه به طول انجامد و این مسیر می‌تواند درون برنامه شتابدهی سازمانی و با همکاری سازمان صورت گیرد.


این فعال صنعت پرداخت الکترونیک با اشاره به مرحله پیاده‌سازی گفت: با رسیدن محصول استارتاپ به بلوغ مناسب از لحاظ عملکردی، کاربردپذیری و استقبال کاربران، تیم برای همکاری، سرمایه‌گذاری و یا انتقال تکنولوژی معرفی خواهد شد و مرحله پیاده‌سازی اصلی آغاز می‌گردد.


وی افزود: اولین رویداد نوین‌کمپ با محوریت حوزه تکنولوژی‌های مدیریت ثروت (WealthTech) در تاریخ ۱۸ دی ماه سال جاری آغاز خواهد شد.


قبادی خاطرنشان کرد: مخاطبین این رویداد از یک طرف می‌توانند افراد و تیم‌های علاقمند به این فضا باشند که در این رویداد  شناخت خود را با مدیریت سرمایه افزایش خواهند داد با چالش‌ها و فرصت‌های آن آشنا می شوند و با دریافت آموزش‌های لازم ایده خود را برای ایجاد نوآوری در آن شکل خواهند داد و از سوی دیگر مخاطبین رویداد می‌توانند تیم‌هایی باشند که مدتی است در این حوزه فعالیت داشته و برای پیشبرد کار خود نیازمند زیرساخت، داده، همکاری با شرکت‌های مربوطه و یا جذب سرمایه هستند.


این فعال صنعت پرداخت الکترونیک گفت: کارگاه‌های رویداد از دوم بهمن ماه آغاز شده و در بیش از ۲۰ کارگاه به آموزش مباحث مختلف مورد نیاز برای ایجاد نوآوری در این فضا پرداخته خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: کارگاه‌ها در سه بخش بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری، نوآوری و توسعه کسب و کار و بررسی چالش‌های فنی در ایجاد راهکارهای تکنولوژیکی برگزار می‌شود که به مدت سه هفته در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه خواهد بود.


قبادی گفت: در این رویداد تا سقف ۲۰ میلیارد تومان امکان سرمایه‌گذاری بر روی تیم‌های خروجی این فرآیند وجود دارد.


این فعال صنعت پرداخت الکترونیک با بیان اینکه افراد و تیم‌های شرکت‌کننده از زمان شروع رویداد می‌توانند با استفاده از آموزش‌ها و مشاوره‌های موجود طرح‌های خود را آماده و اصلاح و همچنین با استفاده از زیرساخت‌های موجود آن‌ها را پیاده‌سازی و تست کنند، گفت: پس از گذشت سه هفته از کارگاه‌ها یعنی پس از ۱۷ بهمن ماه، جلسات بررسی نهایی تیم‌ها برگزار خواهد شد؛ بعد از برگزاری جلسات بررسی نهایی، بسته به آمادگی تیم و محصول آنها نحوه ادامه همکاری با استارتاپ مشخص می‌شود.


منبع: ایرنا



برچسب ها: استارتاپ
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی