کد خبر: ۱۱۸۱۸
|
۰۲ دی ۱۳۹۹ | ۰۲:۳۰

سامسونگ تراشه‌های لازم برای کارت گرافیک‌های RTX 30 انویدیا را تولید می‌کند

انویدیا به دنبال افزایش حضورش در بازار است و همین مسئله هم باعث شده تا برای دومین بار شاهد قراردادی بین این شرکت و سامسونگ، برای تولید چیپ‌های مورد نیاز برای آخرین کارت گرافیک‌های گیمینگ این شرکت باشیم.

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ درواقع سامسونگ در 17 دسامبر اعلام کرده است که این کمپانی برای تولید تراشه مورد نیاز برای GPUهای نسل بعدی انویدیا، یعنی کارت گرافیک‌های Ampere GeForce سری RTX30 با تکنولوژی پردازشی 8 نانومتری، قرارداد بسته است.

اگرچه میزان ارزش این قرارداد هنوز مشخص نیست اما به نظر می‌رسد که ارزش آن صدها میلیارد دلار باشد. ضمناً سامسونگ در نظر دارد تا این تراشه‌های گیمینگ را در کارخانه‌ی Hwaseong به تولید برساند.

تحلیل‌گران بر این عقیده هستند که قرار داد سامسونگ و انویدیا از این جهت اهمیت دارد که در حال حاضر انویدیا با مشکل تامین تراشه‌های 8 نانومتری مواجه است که این قرارداد می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

انویدیا هم به صورت رسمی اشاره کرده است که با توجه به فناوری‌های سامسونگ و سرعت آن برای تحویل سریع تراشه‌ها، سامسونگ را نسبت به TSMC ترجیح می‌دهد. بنا به گفته‌های انویدیا، کارت گرافیک RTX3080 حدود 699 دلار قیمت گذاری خواهد شد، درست همان قیمتی که برای مدل قبلی این کارت گرافیک تعیین شده بود. با این حال به دلیل سرعت پردازشی بالای آن، بدون شک تقاضا برای آن بیشتر خواهد بود.
ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی