کد خبر: ۱۲۰۰۶
|
۰۴ دی ۱۳۹۹ | ۰۷:۰۴

طرح پارلمان‌روسیه برای فیلترینگ برخی شبکه‌های‌اجتماعی







روسیه گفته چنانچه شبکه‌های اجتماعی آمریکا علیه رسانه‌های روسیه تبعیض قائل شوند دسترسی به آن‌ها را محدود خواهد کرد.






به گزارش «نبض‌فناوری»؛  به نقل از فارس، مقام‌های روسیه ممکن است از اختیاراتی برای محدود کردن دسترسی کاربران به آن دسته از شبکه‌های اجتماعی آمریکایی برخوردار شوند که با رسانه‌های روسیه تبعیض‌آمیز برخورد می‌کنند.






این مسئله در طرحی که به تصویب مجلس رده‌پایین‌تر روسیه رسیده مطرح شده است. تهیه‌کنندگان این دو طرح گفته‌اند تخلفات «یوتیوب» و «فیسبوک» نیاز به تصویب قوانینی در این زمینه را ایجاب می‌کنند.

طرح اول به روسیه اجازه می‌دهد دسترسی به برخی وب‌سایت‌ها را محدود کرده و یا آن‌ها را به کلی مسدود کنند. این طرح بعد از آن تهیه شد که برخی از رسانه‌های دولتی روسیه گزارش دادند توئیتر، فیسبوک و یوتیوب علیه آن‌ها تبعیض قائل می‌شود.

توئیتر در ماه‌های گذشته از برچسب «رسانه‌های وابسته به دولت» برای حساب‌های کاربری برخی از رسانه‌های روسیه در توئیتر استفاده کرده است.

طرح دوم به روسیه اجازه می‌دهد آن دسته از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت و سایت‌هایی را که مکرراً از حذف محتوای ممنوعه خودداری کنند جریمه کند.

قانونگذاران روسیه گفته‌اند چنانچه سایت‌های مذکور محتوا‌های مربوط به سوءاستفاده جنسی از کودکان، اطلاعات مربوط به دارو‌های توهم‌زا و مطالب مربوط به فعالیت‌های افراطی را حذف نکنند تا ۸ میلیون روبل (برابر با ۱۰۶۱۳۰ دلار آمریکا) جریمه خواهند شد.

این قانونگذاران گفته‌اند یوتیوب، توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام از حذف صد‌ها صفحه که حاوی محتوا‌های ممنوعه در قانون روسیه است خودداری کرده‌اند.

انتظار می‌رود این دو طرح به قانون تبدیل شوند، اگرچه آن‌ها باید هنوز در مجلس بالاتر روسیه به تصویب رسیده و سپس به امضای «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه برسد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی