کد خبر: ۱۲۱۴۳
|
۰۵ دی ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۷

بنچمارک اسنپدراگون 888، ضعف آن در برابر تراشه A14 را نشان می‌دهد




زمانی پردازنده‌های اسنپدراگون، حداقل در گوشی‌های اندرویدی رقیبی نداشتند اما حالا به نظر می‌رسد که این دوران به پایان رسیده است و نه تنها اخبار زیادی در خصوص کم شدن فاصله‌ی اسنپدراگون 888 با اگزینوس 2100 به گوش می‌رسد، بلکه حالا با انتشار نتایج اولیه بنچمارک پردازنده‌ی A14، مشخص شده که اسنپدراگون در برابر این پردازنده هم حرفی برای گفتن ندارد.

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ اسنپدارگون 888 در اولین روز ماه دسامبر 2020 معرفی شد تا در پرچمداران 2021 شاهد استفاده‌ی از آن باشیم. ایده‌ی کوالکام این بود که با این پردازنده بتواند فاصله‌ی عملکردی گوشی‌های خود با آیفون‌ها را کاهش دهد و حتی از آن‌ها بهتر باشد اما به نظر می‌رسد که این طور نبوده است. حداقل نتایج بنچمارک‌های بدست آمده از این دو پردازنده که چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. درواقع اینطور به نظر می‌رسد که با وجود بهبود زیاد اسنپدراگون 888 نسبت به پردازنده‌های نسل قبلی خود و حتی کاهش فاصله‌ی بین این پردازنده و A14، هنوز هم اسنپدراگون 888 ضعیف‌تر از پردازنده‌ی A14 است.

 




نتایج بنچمارک مربوط به تراشه اسنپدراگون 888 و مقایسه با سایر گوشی‌ها.jpg
نتایج بنچمارک مربوط به تراشه اسنپدراگون 888 و مقایسه با سایر گوشی‌ها -





البته برای مقایسه‌ی دقیق این دو پردازنده، بایستی کمی صبور باشیم تا اسنپدراگون 888 حداقل در یک گوشی به کار برود. اولین گوشی با این پردازنده هم، شیائومی Mi 11 خواهد بود که در تاریخ 5 دیماه معرفی خواهد شد. اما شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که چرا نیاز به یک نمونه‌ی واقعی‌ِ استفاده از اسنپدراگون 888 در یک گوشی داریم؟ درواقع همواره پردازنده‌های اپل از نظر عملکرد روی کاغذ، بهتر از پردازنده‌های اسنپدراگون بوده‌اند اما در مقایسه‌ی دو گوشی، گوشی‌های اندرویدی عملکرد بهتری را از خود نشان می‌داده‌اند. بنابراین برای مقایسه‌ی واقعی و دقیق شاید بهتر باشد تا زمان معرفی شیائومی Mi 11 صبر کنیم.

جالب است بدانید که در این نتایج بدست آمده، اسنپدراگون 888 نه تنها از A14 ضعیف‌تر ظاهر شده، بلکه کمی پایین‌تر از A13 هم هست. اما پیشرفت آن نسبت به اسنپدراگون 865 پلاس کاملاً مشهود است. اما اگر با دقت به این نمودار نگاه کنید، می‌بینید همان فاصله‌ای که بین اسنپدراگون 865 پلاس و تراشه A13 اپل بود، بین اسنپدراگون 888 و تراشه A14 هم وجود دارد.

در بخش پردازنده‌های گرافیکی اما اسنپدراگون 888 واقعاً قدرتمند ظاهر شده است و نه تنها همه‌ی گوشی‌های همه‌ی گوشی‌های اندرویدی را پشت سر گذاشته، بلکه از تمامی گوشی‌های 2019 و 2020 اپل هم قوی‌تر ظاهر شده است.




مقایسه پردازنده‌های گرافیکی اسنپدراگون 888 با سایر گوشی‌ها.jpg
مقایسه پردازنده‌های گرافیکی اسنپدراگون 888 با سایر گوشی‌ها -





در نهایت از نتایج این بنچمارک، متوجه می‌شویم که کوالکام اسنپدراگون 888 را به مراتب بهتر از نسل‌های قبلی طراحی کرده است اما این بهبودها، برای رقابت بین اسنپدراگون 888 با تراشه A14 به نظر کافی نمی‌رسد. اما هنوز هم برای نتیجه نهایی، باید کمی صبور باشیم.


ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی