کد خبر: ۱۳۵۷۷
|
۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۲

ساخت هواپیماهای بدون سرنشین از برگ آناناس

هواپیماهای بدون سرنشین را می توان از انواع مواد تهیه کرد در این راستا مالزیایی ها از آناناس در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کردند.

ساخت هواپیماهای بدون سرنشین از برگ آناناس

به گزارش «نبض فناوری»، محققان در مالزی اخیراً به دنبال کاهش ضایعات کشاورزی کشف کردند که برگ های آناناس، که معمولاً پس از برداشت دور ریخته می شوند؛ حاوی فیبر قوی جهت ایجاد قاب برای هواپیماهای بدون سرنشین است.

«محمد ثارق حامد سلطان» از دانشگاه پوترا مالزی که رهبری این تحقیق را بر عهده داشته به رویترز گفت که هواپیماهای بدون سرنشین ساخته شده با مواد زیست ترکیبی نسبت قدرت به وزن بیشتری در مقایسه با الیاف مصنوعی دارند. این دانشمند افزود میتوان با استفاده از این الیاف ماشین های بدون سرنشین ارزان و سبک تری تولید کرد. اگر هواپیمای بدون سرنشین سقوط کند و دیگر پیدا نشود، اکثر مواد آن در عرض چند هفته تخریب می شود و در مقایسه با هواپیماهای بدون سرنشین معمولی که سرنوشت مشابه دارند؛ آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند.

کشف این تیم برای برنامه طولانی مدت استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای انجام کارهای مختلف مربوط به مزرعه مانند نظارت بر محصولات یا حمل محموله مناسب است.

نمونه اولیه هواپیمای بدون سرنشین فعلی می تواند تا 1000 متر (3،280 فوت) پرواز کند و قبل از اینکه نیاز به شارژ مجدد داشته باشد، حدود 20 دقیقه در هوا بماند.

هنگامی که سه سال پیش پروژه هواپیمای بدون سرنشین در منطقه ای در حدود 40 مایلی کوالالامپور آغاز شد، کشاورزان آنجا در اواخر برداشت سالانه برگهای آناناس را می سوزاندند که باعث آلودگی هوامی شد. تبدیل برگها به اینگونه مواد به کاهش ضایعات و ورود آنها به جو کمک می کند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی