کد خبر: ۱۳۵۸۵
|
۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۰

عقب‌نشینی نیویورک از اخراج شرکت‌های چینی

بورس نیویورک اعلا م کرد: در اخراج شرکت مخابراتی بزرگ چینی تجدید نظر کرده و آنها در این بورس باقی خواهند ماند.

عقب‌نشینی نیویورک از اخراج شرکت‌های چینی

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ بورس نیویورک اعلام کرد: به خاطر ابهامات جدی در سیاست واشنگتن در قبال چین و همچنین سردرگمی در اجرای قوانین در تصمیم خود برای اخراج سه شرکت چینی از این بورس تجدیدنظر کرده و نماد آنها در بورس نیویورک باقی خواهد ماند.در صورتی که این تصمیم نهایی شود دومین بار است که بورس نیویورک به صورت ناگهانی تصمیم خود را تغییر می‌دهد.

این بورس هفته پیش گفته بود که قصد دارد سه شرکت مخابراتی چینی را به خاطر ارتباط با ارتش این کشور اخراج کند، البته بورس نیویورک گفته، پس از مشاوره با مقامات مرتبط با دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در این تصمیم تجدیدنظر کرده است.

منابع آگاه شب گذشته اعلام کردند که دلیل این تصمیم ناگهانی بورس نیویورک وجود ابهامات جدی در فرمان اجرایی دونالد ترامپ،‌رئیس‌جمهور آمریکا، در ممنوع کردن سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در شرکت‌های چینی مرتبط با ارتش چین بوده است. از طرف دیگر مشخص نبوده که این سه شرکت مشمول این قانون می‌شدند یا خیر.

منابع آگاه می‌گویند: البته در صورتی که بورس نیویورک تشخیص دهد این شرکت‌ها مشمول قانون اعمال شده خواهند بود آنها را از لیست معاملاتی خود اخراج خواهد کرد.

استوین منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، شب گذشته طی تماسی تلفنی با استیسی کانیگهام رئیس بورس نیویورک اعلام کرده که با تصمیم این بورس در عدم اخراج سه شرکت چینی مخالف است.

با توجه به اینکه در روزهای پایانی فعالیت دولت کنونی آمریکا هستیم بورس نیویورک به خاطر تنش‌های موجود و جزئیات تحریم 35 شرکت چینی توسط دولت آمریکا بورس نیویورک نمی‌تواند در این زمینه اقدام جدی انجام دهد.

یک منبع آگاه می‌گوید: بورس نیویورک پس از ارتباط با مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا در راستای شفاف‌سازی نسبت به اجرای قانون علیه شرکت‌های چینی دستور گرفته که آنها را اخراج نکند.

منبع:فارس

ارسال نظرات
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی