کد خبر: ۱۳۶۶۲
|
۲۱ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۹
بررسی گزارش های مطرح شده در مورد ماشین الکتریکی؛

خودروی اپل در چه مرحله ای به سر می برد؟

گزارش ها نشان می دهند که ماشین الکتریکی شرکت اپل تا زمان عرضه حداقل پنج سال با ما فاصله دارد.

خودروی اپل در چه مرحله ای به سر می برد؟

به گزارش «نبض فناوری»، تحلیلگران پس از انتشار گزارشات جدید در مورد خودروی اپل در اواخر دسامبر به مردم توصیه کردند که به این زودی ها منتظر این خودرو نباشند.

گزارش جدید بلومبرگ ادعا کرد که حداقل نیم دهه طول می کشد تا این خودرو عرضه شود. این خودرو برقی است و احتمالا برخی از قابلیت های رانندگی خودمختار را داشته باشد.

در حالی که رویترز در گزارش خود اعلام کرده بود که اپل از اوایل سال 2024 اتومبیل خود را به بازار عرضه می کند؛ گزارش بلومبرگ که به منابع ناشناس آگاه از این موضوع استناد کرده خلاف این ادعا را نشان داد و گویا کار توسعه این خودرو با کندی بیشتر از آنچه خارجی ها تصور کنند پیش می رود. این منابع پنج تا هفت سال را به عنوان یک جدول زمانی واقع بینانه تر برای زمان عرضه ذکر کردند؛ اما همچنین اشاره داشتند که بازه زمانی تغییر می کند.

در این گزارش آمده است: «این ماشین به مرحله تولید نزدیك نیست. تیم کوچکی از مهندسان در حال کار روی سیستم های رانندگی، فضای داخلی خودرو و طراحی بدنه خارجی ماشین هستند؛ بیشتر اعضای تیم به دلیل محدودیت زمان و شیوع کرونا در خانه یا در دفتر کار می کنند.»

گزارشات مربوط به اتومبیل اپل از سال 2014 منتشر شد؛ اما علاقه این شرکت در مورد تولید آن متغیر بوده است. این شرکت در سال 2018 پروژه تیتان را راه اندازی کرد اما پس از آن در سال 2019 تقریباً 200 کارمند را از این تیم اخراج کرد. با این حال، در ماه های اخیر چندین نفر از قدیمی های تسلا را برای پروژه خودرویی خود استخدام کرده است.

هنوز دقیقاً مشخص نیست که خودروی اپل چگونه خواهد بود و چه چیزی آن را از خودروهای برقی تسلا و دیگران متمایز می کند. گزارش های قبلی حاکی از آن بود که ویژگی « Apple’s signature» سیستم رانندگی مستقلی است و اپل از سال 2017 با استفاده از خودروی شاسی‌بلند اصلاح شده Lexus RX این فناوری را در جاده های عمومی کالیفرنیا آزمایش کرده است. با این حال در آخرین گزارش از فناوری باتری های نسل بعدی به عنوان سلاح مخفی خودروی اپل یاد شده است.

اپل احتمالاً برای ساخت خودرو با شرکتی دیگر شریک خواهد شد. شرکت فاکسکان که با اپل همکاری می کند؛ سیستم عامل اتومبیل برقی خود را توسعه داده است؛ بنابراین شاید فاکسکان و اپل برای ساخت این خودرو بایکدیگرهمکاری کنند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی