کد خبر: ۱۳۶۹۳
|
۲۲ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۰

پیام رسان واتس‌اپ با یک تلنگر کوچک ایلان ماسک به تاریخ پیوست

تنها یک حرکت کوچک از طرف موسس شرکت تسلا ـ که نام و ثروتش از طریق تکنولوژی جدید به دست آمده ـ کافی بود که مردم از واتس‌اپ به سوی پیغام رسان سیگنال هجوم بیاورند و در طول مدت بسیار کوتاهی، بسیاری در این APP سرمایه‌گذاری کنند.

پیام رسان واتس‌اپ با یک تلنگر کوچک ایلان ماسک به تاریخ پیوست

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ پیام رسان واتس‌اپ با تلنگر ایلان ماسک به تاریخ پیوست.یک تلنگر از سوی ایلان ماسک کافی بود تا پیام رسان واتس‌اپ و فیسبوک از تخت پادشاهی به زیر کشیده شوند؛ تنها با یک اشاره دست از سوی بنیانگذار تسلا، پیام رسان واتساپ تعداد بسیاری از کاربران خود را از دست داد.

 پس از اعلام تغییرات اساسی در حریم خصوصی کاربران واتس اپ، ایلان ماسک (ثروتمندترین مرد جهان) به فالوور‌های خود در توییتر گفت: از سیگنال استفاده کنید (use signal). سیگنال برنامه نرم افزاری پیغام رسانی است که می‌تواند جایگزین واتساپ شده و در آن حریم خصوصی بیشتر رعایت می‌شود.

تنها یک حرکت کوچک از طرف موسس شرکت تسلا ـ که نام و ثروتش از طریق تکنولوژی جدید به دست آمده ـ کافی بود که مردم از واتس‌اپ به سوی پیغام رسان سیگنال هجوم بیاورند و در طول مدت بسیار کوتاهی، بسیاری در این APP سرمایه‌گذاری کنند.

گفتنی است، برنامه پیغام رسان سیگنال، اکنون در صدر « app store» قرار دارد و مردم از گوشه و کنار جهان این برنامه را دانلود و بسیاری از کاربران در کشور‌های هنگ کنگ، هندوستان، فرانسه استرالیا و آلمان از برنامه سیگنال استفاده می کنند.

بر طبق قوانین جدید واتس‌اپ تمامی اطلاعات شخصی کاربران با فیس بوک به اشتراک گذاشته خواهد شد و اگر کاربران این شروط را نپذیرند، واتس‌اپ حساب کاربری آنان را مسدود خواهد کرد.

کاربران از طریق یک پیش آگهی با به روز رسانی برنامه واتساپ روبه رو شده اند که باید در پایین این آگهی، گزینه موافق هستم را انتخاب کنند؛ هرچند کاربران تا قبل از تاریخ هشتم فوریه می‌توانند این پیام را نادیده بگیرند، پس از آن یا مجبور به موافقت می‌شوند و یا در قسمت help می توانند حساب کاربری خود را حذف کنند.

طبق سیاست جدید واتس‌اپ، داده‌های کاربران با فیسبوک به اشتراک گذاشته می‌شود. این پیام رسان به عنوان یکی از شرکت‌های خانواده تحت مالکیت فیسبوک اطلاعات کاربران را دریافت می کند و با شرکت‌های زیرمجموعه در خانواده بزرگ خود به اشتراک می‌گذارد.

داده‌های به اشتراک گذاشته شده شامل: نسخه ی برنامه، اطلاعات مرورگر، شماره تلفن همراه، اطلاعات ارتباطی (شامل شماره تلفن اپراتور تلفن همراه) زبان، آدرس آی پی، سطح باتری، قدرت سیگنال، اطلاعات عملکرد دستگاه، شناسه‌های منحصر به فرد مرتبط با هر دستگاه یا حساب است.

بنا بر خط مشی جدید، اگر کاربر برنامه را از دستگاه تلفن خود حذف کند، باز هم اطلاعات خصوصی او مورد استفاده واتساپ قرار خواهد گرفت، مگر آن که کاربران از گزینه درون خود برنامه واتس‌اپ برای حذف حساب کاربری شان استفاده نمایند.

به گفته واتس‌اپ، آن‌ها از این اطلاعات به دست آمده برای فراهم و بهینه نمودن سفارش ها، حمایت و بازاریابی خدماتی و ارائه آن به شرکت‌ها استفاده خواهند کرد؛ هر چند حریم خصوصی در مورد پیغام‌ها همچنان کاملاً حفظ خواهد شد ـ حداقل هنوز ـ و با فیسبوک به اشتراک گذاشته نخواهد شد، چون این پیغام‌ها رمزگذاری شده هستند و امکان شراکت آن‌ها با نفر سومی وجود ندارد و حتی در صورت تمایل، حتی واتس‌اپ نمی‌تواند آن را به اشتراک بگذارد.

مساله قابل توجه اینجاست که به علت رمزگذاری شدن پیغام‌ها در واتس‌اپ، این برنامه از سوی مردم مورد استقبال بسیار قرار گرفت و بار‌ها این پروتکل رمزگذاری شده، توسط بسیاری از متخصصان ایمنی، بررسی و تایید شده بود.

گفتنی است، واتس‌اپ روزانه ۱۰۰ میلیارد پیام را ارسال می‌کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
Prance of pershia
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
منم به ایشون میگم
از ویندوز فون استفاده کن
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی