کد خبر: ۱۳۷۲۰
|
۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۰
تصمیم جدید مجلس:

واگذاری مدیریت بر محتوای فضای مجازی به صداوسیما

کمیسیون تلفیق مجلس در تصمیم جدید خود و با تدوین مصوبه‌ای مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی را به سازمان صداوسیما سپرد.

واگذاری مدیریت بر محتوای فضای مجازی به صداوسیما

به گزارش نبض فناوری، هنوز جزییات دقیق این تصمیم و مصوبه در نظر گرفته شده از سوی کمیسیون تلفیق منتشر نشده آما آنطور که حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در جلسه دیروز این کمیسیون آنها تصمیم گرفته‌اند که صداوسیما را به عنوان ناظر محتوا در فضای مجازی انتخاب کنند.

دلیگانی در این مورد گفت: «در این جلسه اعضای کمیسیون در مصوبه خود مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی را به سازمان صداوسیما سپرده است.» او در ادامه از در نظر گرفتن بودجه مشخص در این زمینه هم خبر داده و اعلام کرد: «اعضای کمیسیون طی مصوبه‌ای ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید محتوا در فضای مجازی تخصیص دادند که براساس جدول تعیین شده در اختیار سازمان صداوسیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی و …قرارگیرد.»

هرچند این مصوبه برای تصویب باید در صحن علنی مجلس مطرح و بعد از تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل شود؛ اما می‌تواند موجب نگرانی‌های مختلفی برای تولید‌کنندگان محتوا در فضای مجازی شود.

در سالیان گذشته و با رشد تولید محتوا از سوی پلتفرم‌های آنلاین ویدئو سازمان صدا و سیما تلاش‌های بسیاری به کار برد تا بتواند مدیریت و کنترل این فضا را از دست بخش‌هایی مانند وزارت ارشاد بگیرد.

تلاش‌هایی که پیوسته به دلیل انحصار صداوسیما مورد انتقاد فعالان فضای مجازی روبه‌رو بود. در نهایت این سازمان با تکیه بر قانون اساسی و حکم مقام معظم رهبری در مورد اینکه نظارت در حوزه صوت‌وتصویر فراگیر بر عهده صداوسیماست توانست با راه‌اندازی سازمان تنظیم مقررات و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) از طریق این سازمان نظارت خود را بر فضای رسانه‌های آنلاین پخش ویدئو اعمال کند. حالا به نظر می‌رسد اگر مصوبه کمیسیون تلفیق به قانون تبدیل شود این سازمان به گستره مدیریت خود بر فضای مجازی را بیشتر کند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی