کد خبر: ۱۳۷۲۴
|
۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰
چاق ها به گوش باشند؛

استفاده از فناوری بیسیم برای کاهش وزن

مطالعه جدید نشان می دهد که دستگاه پزشکی جدید قابل کاشت ممکن است روش بهتری نسبت به بای پس معده برای کمک به کاهش وزن ارائه دهد.

استفاده از فناوری بیسیم برای کاهش وزن

به گزارش «نبض فناوری»، جراحی بای پس معده گاهی اوقات آخرین راه حل برای کسانی است که با چاقی دست و پنجه نرم می کنند یا به دلیل وزنشان مشکلات جدی در ارتباط با سلامتی دارند. روش تهاجمی، که شامل تهیه یک کیسه کوچک معده و تغییر مسیر دستگاه گوارش است؛ دوره بهبودی را برای بیماران طولانی می کند.

محققان می گویند دستگاه جدید که به اندازه یک سانتی متر است؛ انتهای عصب واگ را تحریک و احساس سیری ایجاد می کند. برخلاف سایر دستگاه هایی که به سیم برق نیاز دارند، دستگاه بی سیم جدید از خارج و با منبع فرکانس رادیویی قابل کنترل است.

استادیار گروه مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه تگزاس گفت: «دستگاهی ساختیم که نه تنها به حداقل جراحی برای کاشت نیاز دارد بلکه به ما امکان تحریک انتهای عصب خاص در معده را می دهد. دستگاه ما توانایی انجام هر دوی این موارد را در شرایط سخت معده دارد، که در آینده می تواند برای افرادی که نیاز به جراحی های چشمگیر کاهش وزن دارند بسیار مفید باشد.»

جراحی برای افرادی که شاخص توده بدنی آنها بیش از 35 است یا حداقل دو بیماری مرتبط با چاقی دارند، راهی را فراهم می کند تا وزن آنهاعلاوه بر کاهش در طولانی مدت حفظ شود.

در سال های اخیر، عصب واگ به عنوان هدفی برای درمان چاقی مورد توجه قرار گرفته زیرا اطلاعات حسی در مورد سیری از پوشش معده تا مغز را فراهم می کند. اگرچه وسایل پزشکی وجود دارد که می توانند انتهای عصب واگ را تحریک کرده و در نتیجه به مهار گرسنگی کمک کنند، اما این دستگاه ها از نظر طراحی شبیه ضربان ساز هستند که سیمها به یک منبع جریان متصلند و لرزش های الکتریکی ایجاد می کنند تا نوک عصب فعال شود.

فناوری بی سیم و همچنین استفاده از ابزارهای پیشرفته ژنتیکی و نوری این امکان را دارد که دستگاه های تحریک عصبی را برای بیمار کمتر دست و پا گیر و راحت تر کند.

در قسمت اصلی دستگاه میکرو تراشه های مورد نیاز برای ارتباط بی سیم دستگاه با یک منبع فرکانس رادیویی خارجی جای داده شده است. محققان همچنین دستگاه را به جریان های کمی برای تأمین انرژی LED ها مجهز کردند. وقتی منبع فرکانس رادیویی روشن شد، محققان نشان دادند که نور LED ها در سرکوب گرسنگی موثر است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی