کد خبر: ۱۳۷۳۸
|
۲۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۷
رشد 500 درصدی کاربران تلگرام در 72 ساعت!

ثبت بزرگ‌ترین مهاجرت دیجیتال

اعمال شرایط جدید واتس‌آپ باعث مهاجرت کاربران این پیام‌رسان به سایر پیام‌رسان‌های رقیب از جمله تلگرام و سیگنال شده است که در همین راستا به فاصله تنها 72 ساعت، تلگرام 25 میلیون کاربر جدید ثبت کرد و شمار کل کاربرانش به 500 میلیون نفر رسید.

ثبت بزرگ‌ترین مهاجرت دیجیتال

به گزارش نبض فناوری، با اعمال اقدام جنجالی واتس‌اپ در الزام کاربرانش به اشتراک‌گذاری اطلاعات، موج خروج کاربران از این پیام‌رسان و مهاجرت به پیام‌رسان‌های رقیب آغاز شد. بنیان‌گذار تلگرام این روند را «بزرگ‌ترین مهاجرت دیجیتال در تاریخ بشر» توصیف کرده ‌است.

پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام، در پستی وبلاگی فاش کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و ژایر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل از جمله کسانی‌اند که در روزهای گذشته به تلگرام پیوسته‌اند.

دوروف چند روز قبل گفته بود که با موج نارضایتی کاربران از بهره‌گیری واتس‌اپ از اطلاعات شخصی آنها، تلگرام شاهد 500 درصد رشد در شمار کاربران بوده ‌است.

شرایط جدید خدمت‌رسانی واتس‌اپ شامل توافقی برای اشتراک اطلاعات با فیسبوک است که موجب محکومیت گسترده از سوی مدافعان حقوق دیجیتال و حفظ حریم خصوصی شد.

افرادی همچون ایلان ماسک و ادوارد اسنودن در شبکه‌های اجتماعی کاربران واتس‌اپ را تشویق کردند که به جایگزین‌هایی با قابلیت حفظ بیشتر اطلاعات شخصی، از جمله سیگنال و تلگرام رو بیاورند.

ثبت بزرگ‌ترین مهاجرت دیجیتال

دوروف گفت که به فاصله تنها 72 ساعت، تلگرام 25 میلیون کاربر جدید ثبت کرد و شمار کل کاربرانش به 500 میلیون نفر رسید.
دوروف: شاید شاهد بزرگ‌ترین مهاجرت دیجیتال در تاریخ بشر باشیم

او در کانال تلگرامی خود نوشت: «از زمان آخرین پستم، موج عظیم هجوم کاربران جدید به تلگرام شتاب بیشتری گرفته. شاید شاهد بزرگ‌ترین مهاجرت دیجیتال در تاریخ بشر باشیم.»

اردوغان و بولسونارو به هشت رهبر دیگر دنیا می‌پیوندند که قبلا در تلگرام حضور داشته‌اند، از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل.

منبع/ سیتنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی