کد خبر: ۱۳۷۴۷
|
۲۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۸

پیش بینی جهت گیری سیاسی افراد با استفاده از چهره

دانشمندان الگوریتم هوش مصنوعی معرفی کردند که بیش از 70 درصد در حدس جهت گیری سیاسی فرد دقیق است.

پیش بینی جهت گیری سیاسی افراد با استفاده از چهره

به گزارش «نبض فناوری» تیمی از محققان دانشگاه استنفورد الگوریتمی هوش مصنوعی ایجاد کرده اند که پس از بررسی یک عکس، در حدس زدن وابستگی سیاسی شخص کمی بیش از 70درصد دقیق است.

اغلب اوقات، مردم برای اعلام وابستگی های سیاسی خود به ویژه در دوره های انتخاباتی، از کلاه، تی شرت یا چیزهایی از این قبیل استفاده می کنند. در این تحقیق جدید، محققان با سیستم هوش مصنوعی تجسم کردند که آیا حالت های چهره یا وضعیت بدن، اعتقادات سیاسی شخص را نشان می دهد یا خیر، به ویژه، اگر آنها لیبرال یا محافظه کار باشند.

سیستم هوش مصنوعی که محققان ساخته اند بسیار شبیه سیستم های دیگر طراحی شده جهت یادگیری اطلاعات جدید از جزئیاتی است که انسان متوجه آن نمی شود. آنها سپس سیستم هوش مصنوعی خود را با داده های سایت هایی که دارای عکس های پروفایل کاربر و وابستگی های سیاسی هستند آموزش دادند.

 سیستم هوش مصنوعی به دنبال همبستگی ویژگی های صورت و حالت سر با گرایش سیاسی بود. سپس محققان سیستم خود را با عکس آزمایش کردند و الگوریتم حدس زد که افراد به تصویر کشیده شده لیبرال هستند یا محافظه کار.

این الگوریتم تقریباً 71درصد از موارد هنگام حدس زدن بین افراد مشابه و 73درصد هنگام حدس زدن به طور کلی درست عمل می کند.

محققان نتوانستند دقیقاً مشخص کنند که سیستم آنها با ویژگی سیاسی چه ارتباطی دارد؛ اما برخی از روندها را پیدا کردند. ( برای مثال جهت گیری سر و بیان احساسی، برخی سرنخ ها را نشان می دهد).

 به عنوان مثال، افرادی که مستقیماً به دوربین نگاه می کردند، بیشتر لیبرال بودند. از طرف دیگر کسانی که حالت تنفر را نشان می دهند؛ به عنوان محافظه کار ارزیابی می شوند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی