کد خبر: ۱۳۷۵۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۰

تاثیر خاموش کردن وب‌کَم روی محیط زیست

مطالعه جدید نشان می دهد که خاموش کردن دوربین طی جلسه مجازی به کاهش تأثیرات کربن کمک می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، مطالعه جدید محققان نشان داد با وجود کاهش رکورد انتشار کربن جهانی در سال 2020، همه گیری کرونا باعث تغییر نحوه ذخیره و انتقال داده های اینترنت در سراسر جهان شده وتأثیرات زیست محیطی قابل توجهی دارد.

به عنوان مثال، یک ساعت کنفرانس ویدیویی، 150-1000 گرم دی اکسید کربن ساطع می کند (یک گالن بنزین سوزانده شده از اتومبیل حدود 8،887 گرم ساطع می کند).

خاموش گذاشتن دوربین در حین تماس وب می تواند باعث کاهش 96درصدی این تاثیرات شود. جریان محتوا در حالی که از برنامه هایی مانند Netflix یا Hulu استفاده می کنید نیز می تواند 86درصد کاهش داشته باشد.

این مطالعه در مجله Resources، Conservation & Recycling منتشر شده است.

تعدادی از کشورها از ماه مارس تاکنون حداقل افزایش 20 درصدی در ترافیک اینترنت را گزارش کرده اند. اگر روند تا پایان سال 2021 ادامه یابد ، این افزایش استفاده از اینترنت به تنهایی جنگلی در حدود 71،600 مایل مربع برای جداسازی کربن ساطع شده احتیاج دارد.

آب اضافی مورد نیاز در پردازش و انتقال داده ها نیز برای پر کردن بیش از 300هزار استخر شنا در اندازه المپیک کافی است.

این تیم تاثیرات کربن، آب و مساحت مرتبط با هر گیگابایت از داده های مورد استفاده در یوتیوب،زوم ،فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، تیک تاک و 12 سیستم عامل دیگر و همچنین در بازی های آنلاین و وب گردی های مختلف را تخمین می زند. همانطور که انتظار می رفت، با استفاده بیشتر ویدئو در برنامه این تاثیرات بیشتر خواهد بود.

از آنجا که پردازش داده ها از برق زیادی استفاده می کند و هرگونه تولید برق دارای تاثیر کربن ، آب و خشکی است، کاهش بارگیری داده ها آسیب محیطی را کاهش می دهد.

تاثیرات کربن اینترنت قبل از قرنطینه های به دلیل کووید-19 در حال افزایش بوده است؛ که تقریباً 3.7درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی است.

 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی