کد خبر: ۱۳۷۶۶
|
۳۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۴

رئیس و وارث سامسونگ دوباره راهی زندان شد

لی جائه-یونگ که در کشورهای غربی با نام جای وای-لی شناخته می‌شود، به جرم پرداخت رشوه به مدت دو سال و نیم راهی زندان می‌شود.

رئیس و وارث سامسونگ دوباره راهی زندان شد

به گزارش نبض فناوری، رئیس و وارث سامسونگ چهار سال پیش به اتهام پرداخت رشوه بازداشت شد و دادگاه او را به ۵ سال زندان محکوم کرد؛ اما او یک سال بعد پس از معلق شدن رأی دادگاه، آزاد شد. اما دادگاه عالی کره جنوبی در سال ۲۰۱۹ دوباره روند محاکمه را شروع کرد.

متهم شدن رئیس سامسونگ تنها بخشی از رسوایی فساد گسترده در کره جنوبی بود که با محوریت پارک گون-هه، رئیس ‌جمهور وقت این کشور رخ‌ داد. البته او هم به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

رئیس سامسونگ متهم شده است که با استفاده از ثروت خود بر رئیس جمهور سابق کره جنوبی اعمال نفوذ کرده تا کسب‌وکار سامسونگ گسترش پیدا کند. ابتدا قرار بود حکم جائه-یونگ ۱۲ سال زندان باشد تا نشان داده شود که سامسونگ بالاتر از قانون نیست.

رئیس سامسونگ در طول مدت‌زمانی‌که در زندان خواهد بود، نمی‌تواند در تصمیم‌های مهم این شرکت حضور داشته باشد. در حال حاضر با توجه ‌به رابط آمریکا و چین، سامسونگ و کره جنوبی جایگاه خاصی پیدا کرده‌اند و نقش پررنگ‌تری در حوزه‌های مختلف ایفا می‌کنند.

لی جائه-یونگ در دادگاه معذرت‌خواهی کرد و قول داد سامسونگ جدیدی به وجود بیاورد و مواردی که در دادگاه به آن‌ها اشاره شد برطرف کند. او همچنین اعلام کرد که در آینده قدرت را به فرزندانش نخواهد داد.

منبع/ Engadget

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی