کد خبر: ۱۳۷۷۲
|
۳۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۵

ابزاری که کووید-19 را قبل از بروز علائم تشخیص می دهد

بر اساس مطالعات اخیر، ساعت های هوشمند و دستگاه های پوشیدنی می توانند نقش ارزنده ای در تشخیص زود هنگام کووید-19 داشته باشند.

ابزاری که کووید-19 را قبل از بروز علائم تشخیص می دهد

به گزارش «نبض فناوری»، محققان مونت سینای دریافتند که اپل واچ تغییرات کوچک نشان دهنده کووید-19 را  در ضربان قلب کاربر تشخیص می دهد.

حتی یک شرکت در حال توسعه ابزار پوشیدنی سفارشی برای تشخیص کووید-19 است؛ همه اینها می تواند با نگه داشتن افراد بدون علامت در خانه به جلوگیری از گسترش بیماری کمک کند.

محققان در تحقیقی با عنوان «Warrior Watch»، گروهی متشکل از 297 پرستار و فرد درگیر با مراقبت های بهداشتی را از 29 آوریل تا 29 سپتامبر دنبال کردند. شرکت کنندگان از ساعتهای اپل مجهز به برنامه های ویژه ای استفاده کردند که تغییرات متغیر ضربان قلب آنها را اندازه گیری می کند.

این ساعت تغییرات قابل توجهی در معیارهای تنوع ضربان قلب، تا هفت روز قبل از تایید سواب بینی مثبت و عفونت کووید-19 نشان داد.

یک مطالعه مشابه انجام شده توسط دانشگاه استنفورد نشان داد که شرکت کنندگان با استفاده از ردیاب های مختلف از Garmin ، Fitbit ، Apple و... دریافتند که 81درصد از بیمارانی که آزمایش ویروس کرونا داشتند دچار تغییر در ضربان قلب می شوند.

یکی از موارد چالش برانگیز در مورد کووید-19 این است که بسیاری از افراد بدون علامت اما ناقل هستند. این امر مهار عفونت را آسانتر می کند.

این تنها موردی نیست که علائم اولیه کووید-19 را با استفاده از ساعت هوشمند تشخیص داده است. شرکتی به نام NeuTigers، محصول هوش مصنوعی به نام CovidDeep تولید کرده که می تواند به شناسایی افراد مبتلا به ویروس در شرایط بالینی یا خانه ها کمک کند.

این شرکت برای اندازه گیری ضربان قلب و فشار خون از وسیله ای پوشیدنی برای نظارت بر بیمار در سطح بالینی، استفاده کرده است. آنها با تغذیه این اطلاعات در CovidDeep دریافتند که می توانند ویروس را با نرخ 90درصد تشخیص دهند.

  محققان قصد دارند برنامه ای را تولید کنند که با ساعت های هوشمند Fitbit ، Withings ، Apple ، Samsung و... کار کند.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی