کد خبر: ۱۳۷۷۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰
توسط هوش مصنوعی امکان پذیر شد؛

پیش بینی حرکت بعدی یک جسم قبل از وقوع آن

محققان چارچوب هوش مصنوعی را توسعه دادند که حرکت جسم را از طریق تصویر و داده های لمسی پیش بینی می کند.

پیش بینی حرکت بعدی یک جسم قبل از وقوع آن

به گزارش «نبض فناوری»، تحقیقات اخیر هوش مصنوعی به  دنبال تاکید بر هم افزایی بین لمس و بینایی است. یکی از این تحقیقات اندازه گیری سطح سه بعدی و خصوصیات اینرسی را امکان پذیر می کند در حالی که دیگری نمای کلی از شکل ظاهری اشیا را در اختیار می گذارد.

محققان دانشگاه مک گیل و یورک بررسی کردند که آیا سیستم هوش مصنوعی می تواند حرکت جسم را از طریق اندازه گیری های بصری و لمسی حالت اولیه آن پیش بینی کند یا خیر.

محققان اعلام کردند که تحقیقات قبلی نشان داده که پیش بینی مسیر اجسام در حال حرکت، به دلیل خصوصیات اصطکاک و هندسی ناشناخته و توزیع فشار نامشخص در سطح فعل و انفعال، چالش برانگیز است.

محققان سنسوری تهیه کردند که ضمن اندازه گیری های لمسی دقیق، تصاویر را ضبط کند. آنها در کنار این از چارچوبی به نام ادراک چندوجهی تولیدی برای پیش بینی هایی در مورد پویایی جسم استفاده کردند.

رویکرد آنها قادر به اندازه گیری خام بصری و لمسی پیکربندی استراحت جسم با دقت بالا و پیش بینی ها با برچسب های حقیقت زمین بود. علاوه بر این، آنها ادعا می کنند که این چارچوب، نگاشت بین حالت های بصری، لمسی و سه بعدی را یاد گرفته؛ به طوری که می تواند روش های از دست رفته را کنترل کند، مانند زمانی که اطلاعات لمسی در ورودی در دسترس نیست.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی