کد خبر: ۱۳۷۸۱
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۵

آخرین دستور اجرایی ترامپ چه بود؟

ترامپ در روزهای آخر ریاست خود بر کاخ سفید دستور اجرایی را امضا کرده که استفاده خارجی از خدمات ابری علیه ایالات متحده را هدف قرار می دهد.
آخرین دستور اجرایی ترامپ چه بود؟
 
به گزارش «نبض فناوری»، دونالد ترامپ در روز سه شنبه دستور اجرایی را امضا کرده که هدف آن جلوگیری از استفاده نهادهای خارجی از سیستم عامل های رایانش ابری برای دخالت های مخرب سایبری علیه ایالات متحده است.
این دستور که در آخرین روز فعالیت ترامپ به امضا رسیده، وزارت بازرگانی را موظف به تدوین قوانینی می کند که ارائه دهندگان خدمات ابری را ملزم به شناسایی و اقدام علیه اشخاص خارجی مظنون به استفاده از این سرویس ها برای فعالیت های مخرب سایبر می کند.
در دستور ترامپ آمده است: «هدف بازیگران سایبری مخرب خارجی این است كه از طریق سرقت مالكیت معنوی و داده های حساس به اقتصاد ایالات متحده آسیب برسانند و با هدف قرار دادن زیرساخت های مهم ایالات متحده برای فعالیت های مخرب مجهز به سایبر، امنیت ملی را تهدید كنند.»
در این گزارش آمده است که این دستور اختیار تحمیل تعهدات مربوط به ثبت سوابق در مورد معاملات خارجی را فراهم می کند. دستور ترامپ دو هفته پس از آن صورت گرفت كه چندین آژانس اطلاعاتی آمریكا وجود بدافزاری پیچیده را به روسیه نسبت دادند. گزارش شده که این تخلف گسترده باعث به خطر افتادن سیستم ایمیل استفاده شده توسط رهبران ارشد وزارت خزانه داری و سیستم های چندین آژانس فدرال دیگر شده است.
ترامپ بارها چین را مقصر این هک دانسته دانسته ترامپ اینبار این اتهام را به روسیه به عنوان منبع دخالت سایبری در ایالات متحده وارد نکرده و در عوض چین  را مقصر این هک دانسته است. در سال 2020، کمیته اطلاعات سنای ایالات متحده گزارشی منتشر کرد که در آن موارد مختلفی از جمله مطالب سرقت شده توسط هکرهای روسی در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 پرداخته است؛ حتی پس از هشدار جامعه اطلاعاتی ایالات متحده مبنی بر اینکه این داده ها از کرملین آمده است.
برچسب ها: ترامپ هکر آمریکا
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی