کد خبر: ۱۳۷۸۹
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۷

هشدار پیام رسان گوگل به کاربران غیرمجاز

شرکت گوگل اعلام کرد که پیام رسان گوگل ممکن است در ماه مارس در دستگاه های اندروید غیرمجاز متوقف شود.

هشدار پیام رسان گوگل به کاربران غیرمجاز

به گزارش «نبض فناوری»، پیام رسان گوگل با ویژگی های منحصر به فرد مانند پیام رسانی RCS و سرویس گیرنده وب مفید به برنامه ضروری SMS / MMS برای اندروید تبدیل شده است. به نظر می رسد در اواخر سال جاری، گوگل قصد دارد برنامه پیام رسان خود را روی دستگاه های اندروید غیرمجاز متوقف کند.

دستگاه های غیرمجاز

برای اینکه دستگاهی که سیستم عامل اندروید را اجرا می کند مناسب قلمداد شود؛ باید قبل از انتشار مراحل صدور گواهینامه گوگل را طی کند. دستگاه های دارای مجوز مجاز به همراه مجموعه برنامه های گوگل از پیش نصب شده هستند.

قبلا امکان نصب دستی برنامه های گوگل روی دستگاه اندروید غیرمجاز وجود داشت. دو سال پیش بود که این شرکت شروع به جلوگیری از ورود دستگاههای غیرمجاز به سیستم حساب کرد.

با استفاده از نسخه بتا Google Messages 7.2 که اکنون از طریق پلی استور در حال اجرا است؛ اخطار جدیدی به کد برنامه اضافه شده است. در تاریخ 31 مارس، پیام ها در دستگاه های غیرمجاز کار نمی کنند. به زبان ساده اگر تلفن شما دستگاه اندروید غیرمجاز باشد، از 31 مارس دسترسی به برنامه پیام رسان گوگل را از دست خواهید داد. 

یکی از دلایل احتمالی این تغییر اضافه شدن اخیر رمزگذاری end-to-end به پیام های گوگل است. سال گذشته گوگل تأکید کرد که دارندگان دستگاه هواوی نباید خدمات Play را روی تلفن های خود بارگیری کنند و دستگاه های تایید نشده گواهی امنیت نخواهند گرفت. بنابراین پیام های رمزگذاری شده در آن دستگاه ها به طور بالقوه ممکن است به خطر بیفتند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی