کد خبر: ۱۳۷۹۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۰
بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانالیس؛

هزینه امنیت سایبری در سال 2021 چقدر خواهد بود؟

پیش بینی شده که با ظهور انواع جدید تهدیدها همراه با افزایش حجم حملات، هزینه های امنیت سایبری جهانی در سال 2021 رشد 10درصدی داشته باشد.

 

به گزارش «نبض فناوری»، با سازگاری شرکت های دانش بنیان و زیرساخت های آن ها با معماری جدید ابر و پیکربندی های جدید کاری، نیاز به رفع آسیب پذیری های احتمالی فوریت بیشتری پیدا می کند.

این ارقام از آخرین پیش بینی امنیت جهانی توسط شرکت تحقیقاتی کانالیس بدست آمده است. این گزارش هزینه جهانی 60.2 میلیارد دلاری را برای محصولات و خدمات امنیتی در سال 2021 پیش بینی کرده است.

بر اساس گزارش، این سرمایه گذاری شامل تقویت بخش هایی مانند امنیت نقطه پایانی، شبکه، وب و ایمیل،داده ها، آسیب پذیری و تجزیه و تحلیل امنیت و مدیریت دسترسی هویت است.

کانالیس  با توجه به این که اگر همه گیری ناشی از بیماری کووید-19 بیشتر کسب و کارها را برای مدت طولانی تری تعطیل کند، این افزایش ممکن است به 6.6درصد کاهش یابد؛ یعنی وضعیت پویایی که کار در این زمینه را مختل می کند.

گرچه چنین سرمایه گذاری هایی ضروری تلقی می شوند، اما در بهترین حالت فقط روند موج حملات را کند می کنند. به گفته کانالیس، هک در سال گذشته به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است. این گزارش می گوید که سال گذشته 12 میلیارد رکورد به خطر افتاده و حملات باج افزار 60درصد افزایش یافته است.

هزینه امنیت سایبری در سال 2021 چقدر خواهد بود؟

این سوال پیش می آید که در این میان مقصر چه کسانی هستند؟ از پیکربندی اشتباه پایگاه داده های ابری گرفته تا فعالیت های فیشینگ همگی مقصرند.

همچنین به نظر می رسد توانایی رو به رشدی در هدف قرار دادن ضعیف ترین حلقه های زنجیره امنیتی وجود دارد(کارگران دورکار ضعیف آموزش دیده شده).

بزرگترین تهدیدها همیشه تهدیدهایی هستند که هنوز شناخته نشده اند. «متیو بال» تحلیلگر ارشد کانالیس در بیانیه ای گفت: « مشارکت خدمات حرفه ای امنیت سایبری یکی از عوامل موثر در سرمایه گذاری مداوم سال جاری به ویژه در راه حل های جدیدتر برای کاهش تهدیدهای نوپا خواهد بود.»

پیش بینی شده که در میان گروه های امنیت سایبری، امنیت وب و ایمیل با 12.5درصد در سال 2021، آسیب پذیری و تجزیه و تحلیل امنیت با 11.0و امنیت نقطه پایانی با 10.4 سریعترین رشد را دارند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی