کد خبر: ۱۳۷۹۷
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۶
توسط یک شرکت استارتاپی برای اولین بار در کشور،

گجت هوشمند مراقبت از سالمند طراحی و ایران ساخت شد

مدیر توسعه کسب و کار گجت سِیواَپ (Save app)، از طراحی و ساخت گجت هوشمند مراقبت از سالمند با استفاده از فناوری نوین برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای توسعه بازار گجت هوشمند مراقبت از سالمند هستیم، هنوز هیچ ارگانی از این شرکت حمایت مالی نکرده است.

گجت هوشمند مراقبت از سالمند طراحی و ایران ساخت شد

رحمت الله مهدی‌خانی مدیر توسعه کسب و کار گجت سِیواَپ (Save app)، در گفت‌وگو با خبرنگار «نبض فناوری» گفت: امروزه اکثر خانواده‌ها به دلیل مشغله کاری نمی‌توانند از سالمندان به خوبی مراقبت کنند تا جاییکه اکثر سالمندان ساعت‌های طولانی تنها در خانه زندگی‌ می‌کنند، بنابراین اگر اتفاقی برای سالمند بیفتد و تاخیر در اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها و مراکز امدادرسانی تبعات جبران ناپذیری را برای سالمندان ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین علاوه بر ضرر جانی هزینه زیادی برای خانواده‌ها تحمیل می‌شود. شرکت سیو آپ موفق به طراحی گچت هوشمند مراقبت از سالمند با استفاده از فناوری نوین برای اولین بار در کشور شده است.

مدیر توسعه کسب و کار گجت سِیواَپ (Save app)، به عملکرد این گجت اشاره کرد و افزود: این گجت به صورت دستبند و گردبند در اختیار سالمندان قرار می‌گیرد که در صورت بروز اتفاق دیگر لازم نیست که از طریق تماس با گوشی به خانواده خود اطلاع‌رسانی شود؛ بلکه کافی است که دکمه گجت را لمس کرده و با لمس آن درخواست به سرور ها ارسال می شود تا علاوه بر ارسال پیام‌ به نزدیکان فرد سالمند تماس صوتی نیز برقرار می شود.

مهدی خانی تأکید کرد: نمونه‌های زیادی از گجت‌های مراقبتی سالمندان در دنیا وجود دارد که از تکنولوژی اینترنت اشیاء برای مراقبت از سالمندان استفاده می‌کنند اما مشکل اصلی این است که اطلاعات دریافتی به سرورهای خارجی و شرکت‌های تولیدکننده ارسال می‌شود و قابل تحلیل و بهره برداری نیست.

مدیر توسعه کسب و کار گجت سِیواَپ (Save app)، افزود: ما با توسعه‌ گجت سِیواَپ (Save app) توانستیم اطلاعاتی از نمونه‌های خارجی موجود در بازار و نمونه‌هایی که در کشور تولید شده است را تجمیع و از این اطلاعات برای ارائه‌ سرویس‌های مناسب به سالمندان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این محصول برای اولین بار در کشور طراحی و به مرحله تولید نهایی و ایران ساخت نیز رسیده است. همچنین این گجت ها نسبت به مشابه خارجی 50 درصد پایین‌تر از قیمت خارجی بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. هم اکنون این محصول روانه بازار شده است.

مدیر توسعه کسب و کار گجت سِیواَپ (Save app)، افزود: در حال حاضر به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای توسعه بازار گجت هوشمند مراقبت از سالمند هستیم، هنوز هیچ ارگانی از این شرکت حمایت مالی نکرده است.

مهدی خانی، ایجاد شبکه اجتماعی سالمند را یکی دیگر از برنامه اجرایی این شرکت استارتاپی عنوان کرد و گفت: هم اکنون در این شرکت نزدیک 8 نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

لازم به ذکر است که گجت هوشمند مراقبت از سالمند، یک اپلیکیشن ارائه خدمات مراقبتی به سالمندان تنهاست . همچنین سالمندان در مواقع اضطراری می‌توانند با استفاده از این گجت‌ درخواست کمک برای خانواده خود ارسال کنند.

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی