کد خبر: ۱۳۸۰۰
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۹
با بومی‌سازی تجهیزات راهبردی فناوری نانو؛

توانمندی‌های صنعتی به چرخه تولید می‌رسد

ستاد توسعه فناوری نانو چالشی را برگزار می کند که در راستای تبدیل ستاپهای آزمایشگاهی از دل تحقیقات پژوهشی است.

توانمندی‌های صنعتی به چرخه تولید می‌رسد

به گزارش نبض فناوری، «اینوتن» عنوان یکی از برنامه‌های ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری و متولی اجرای چالش‌های نوآوری است.

به تازگی نیز برای ارتقای ستاپ‌های آزمایشگاهی به تجهیزات تجاری این برنامه چالشی را راه‌اندازی کرده است. حمایت از ارتقا و تبدیل ستاپ‌های آزمایشگاهی برآمده از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی به تجهیز تجاری هدف از این چالش است که به دنبال توسعه و بومی سازی تجهیزات راهبردی حوزه فناوری نانو است.

پس می‌توان گفت این برنامه تلاش دارد تا از طریق پیوند ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه توانمندی‌های صنعتی حوزه فناوری نانو را به چرخه تولید پیوند دهد.

اما تنها ستاپ‌های آزمایشگاهی در این چالش از حمایت برخوردار می‌شوند که در دو دسته تجهیزات تولید نانومواد (نانوذره، نانوپودر، نانوساختار و …) و تجهیزات مشخصه‌یابی نانومواد (تجهیزاتی که برای تعیین اندازه، مرفولوژی، جنس و فاز جزو نانومتری نیز استفاده می‌شوند) قرار گیرند.

با این اقدام گام مهمی برای توسعه تجهیزات آزمایشگاهی حوزه فناوری نانو برداشته شده است. چرا که پیشرفت در این حوزه یکی از اولویت‌های کشور است که وجود تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز و ایجاد توانمندی برای ساخت از ضروریت های تحقق آن است. ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی نیز برای رسیدن به این هدف واحد تجهیزات ستاد را با رویکرد حمایت از ایده‌ها و طرح‌های ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات مرتبط راه اندازی کرده است.

منبع/ معاونت علمی و فناوری

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی