کد خبر: ۱۳۸۰۲
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۲۵

۶۷ واحد فناور از خدمات مرکز رشد طبس بهره‌مند شدند

رییس مرکز رشد واحدهای فناور طبس گفت: از ابتدای فعالیت این مرکز تاکنون ۶۷ واحد فناور از خدمات مرکز رشد واحدهای فناور بهره‌مند شده‌اند و مهمترین دستاوردهای آن در حوزه فناوری اطلاعات است.

۶۷ واحد فناور از خدمات مرکز رشد طبس بهره‌مند شدند

به گزارش نبض فناوری، سید ناصر سجادی روز پنجشنبه اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵ واحد فعال در حوزه‌های فناوری اطلاعات (IT)، معدن، برق، کشاورزی و مکانیک مشغول به فعالیت در مرکز رشد واحدهای فناور طبس هستند.

وی افزود: خرید ساختمان جدید مرکز رشد واحدهای فناور طبس که با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، در سال جاری انجام شد، زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت بیشتر است؛ گرچه این ساختمان با توجه به قدمت بنا، نیازمند بازسازی و تعمیرات است.

رییس مرکز رشد واحدهای فناور طبس با اشاره به اینکه این مرکز برای پذیرش ایده در زمینه‌های جدید هیچ محدودیتی ندارد، درباره فرایند پذیرش یک ایده یا طرح تجاری گفت: ایده‌های ارائه شده پس از بررسی ابتدایی، در نهایت در شورای پذیرش نیز بررسی و از نظر علمی، داوری می‌شود.

وی گفت: در صورت پذیرش ایده، خدمات متنوعی از سوی مرکز رشد از قبیل فضای کاری یا کارگاهی به تناسب نوع فعالیت واحد، ارائه خدمات مشاوره‌ای حقوقی، بازاریابی، اعطای تسهیلات مالی، برخورداری از معافیت مالیاتی و کمک هزینه حضور در نمایشگاه به این واحدها ارائه می‌شود.

سجادی درباره دستاوردهای مرکز رشد واحدهای فناور طبس اظهار داشت: ۲ وب‌سایت «فاپول» و «ویدیتور» متعلق به شرکت‌های پذیرش شده در این مرکز موفق شدند در جایگاه نخست موتور جست و جوی گوگل قرار بگیرند.

وی افزود: وب‌سایت فاپول به‌عنوان بزرگترین سایت فروش فایل در کشور و وب‌سایت ویدیتور بستری برای ساخت ویدئو بصورت آنلاین جزو افتخارات مرکز رشد واحدهای فناور طبس در زمینه فناوری اطلاعات است.

رییس مرکز رشد واحدهای فناور طبس بیان کرد: کسب عنوان فناور برتر خراسان جنوبی توسط شرکت توسعه فناور ورنا سگال و طراح وب‌سایت فاپول، کسب سه جواز کسب و کارهای اینترنتی و ثبت چهار مورد فناوری در سامانه ارزیابی فناوری‌ها بخش دیگری از افتخارات این مرکز در سال جاری است.

وی گفت: کسب گواهی نقره‌ای توسط شرکت کیمیا صنعت فخر ایرانیان از مرکز صنعتی‌سازی نانو و سه مورد ثبت اختراع از دیگر موفقیت‌های کسب شده توسط شرکت‌های پذیرش شده در مرکز رشد واحدهای فناور طبس است.

خراسان جنوبی دارای مراکز رشد واحدهای فناور در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، طبس و فردوس است.

منبع/ ایرنا 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی