کد خبر: ۱۳۸۱۲
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۳
زنگنه در آئین افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران،

اساسنامه ایجاد پارک فناوری نفت و گاز ری در مراحل پایانی است/حضور ۵۲ شرکت استارتاپی در نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت

وزیر نفت، با بیان اینکه اساسنامه ایجاد پارک فناوری نفت و گاز ری در مراحل پایانی است که در جوار پالایشگاه تهران قرار دارد، گفت: پارک فناوری ری سبب می‌شود ارتباط دو طرفه با استارتاپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها ایجاد شود.

 

اساسنامه ایجاد پارک فناوری نفت و گاز ری در مراحل پایانی است/بودجه  ۸۰۰ میلیارد تومانی بری صندوق پژوهش و فناوری نفتبه گزارش خبرنگار« نبض فناوری» بیژن زنگنه نامدار وزیر نفت در آئین افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران، گفت: مهترین رکن تقویت فن آوری و بومی کردن ملی صنعت نفت، استفاده از شرکت های اکتشاف و تولید نفت است که اگر فعال شوند و کار کنند همه بخش ها فعال خواهند شد زیرا این شرکت ها مولد و محرک تقاضا هستند. این شرکت ها می توانند مولد ۱۰ ها هزار میلیارد تومان کالا و خدمات باشند. 

وی افزود: شعار نمایشگاه امسال نفت ملی، کالا و خدمات ایرانی است که شعار بسیار هوشمندانه‌ای است. ملی شدن واقعی جز با تکمیل و اتکا به توانمندی داخلی امکان‌پذیر نیست.

زنگنه با بیان اینکه اساسنامه ایجاد پارک فناوری نفت و گاز ری در مراحل پایانی است که در جوار پالایشگاه تهران قرار دارد، تصریح کرد: این پارک فناوری سبب می‌شود ارتباط دو طرفه با استارتاپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها ایجاد شود.

وزیر نفت گفت: تاسیس صندوق پژوهش و فناوری نفت نهایی شده است و امسال ۸۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه برای آن پیشنهاد کردیم که اثرات آن بیشتر از رقم کنونی است.

وی تصریح کرد: احیای چاه‌های کم‌بازده و بهینه‌سازی مصرف سوخت دو موضوعی است که برنامه داریم آن را به شرکت‌های دانش‌بنیان پیشنهاد دهیم تا آن را بررسی و بر روی آن مطالعه کنند. برای این منظور ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته شده است.

زنگنه افزود: پیمانکاران در قرارداد نگهداشت و تولید ملزم‌اند ۸۰ درصد کالاها و تجهیزات مورد نیاز را از سازندگان داخلی تامین کنند که این موضوع سبب ایجاد اشتغال می‌شود. بنابراین سازندگان داخلی به این موضوع توجه کنند که من به‌ وضع کنونی قانع نیستم. شرکت‌های ایرانی باید تلاش کنند صاحب برند شوند و در منطقه صادرات داشته باشند.

وزیر نفت گفت: دشمن و ترامپ دنبال این بودند که ما نابود شویم و بمیرم، صادرات ما به صفر برسد. اما صادرات نفت و فرآورده ما صفر نشد، بالاترین رکورد صادرات فرآورده را در تاریخ صنعت نفت در دوران تحریم زدیم.

وی تاکید کرد: داغ اینکه صادرات نفت ایران به صفر برسد را به جگر آنها گذاشتیم.

زنگنه گفت: هنوز در موقعیتی نیستم که بگویم به چه عددهایی رسیدیم اما باید بگویم همکاران ما با فداکاری نگذاشتند نه تنها این عدد به صفر برسد بلکه به اعداد خوب صادراتی رسیدیم.

وی ادامه داد: ترامپ و پمپئو با افکار جنایتکارانه‌شان مردند و به زباله‌دان تاریخ پیوستند اما ما زنده‌ایم و با امید بیشتر برای سازندگی کشور تلاش می ‌کنیم.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی صبح امروز با حضور وزیر نفت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد نفتی کشور آغاز به کار کرد. این نمایشگاه با شعار نفت ملی کالا و خدمات ایرانی برگزار می شود. در این دوره از نمایشگاه با وجود شیوع کرونا، تمام توجه به شرکت های داخلی و نمایش توانمندی های آنها بوده است‌.

این دوره از نمایشگاه با موافقت وزارت بهداشت با حضور ۵۵۰ شرکت داخلی، ۱۵ دانشگاه و ۵۲ شرکت استارتاپی و ۲۷ شرکت صندوق نواوری و شکوفایی برگزار می‌شود. به علت تلاش برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به تعدادی از متقاضیان فضا اختصاص داده نشد. این نمایشگاه با هدف تعامل با شرکت ها، نخبگان و جذب سرمایه گذاران روزهای سوم تا ششم بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپاست.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی