کد خبر: ۱۳۸۴۱
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۷
رئیس سازمان فضایی ایران خبر داد

فعال‌ شدن قرارداد بیمه برای پروژه های فضایی/ سرمایه گذاری بخش خصوصی در منظومه‌های ماهواره‌ای

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: قرارداد بیمه برای پروژه های فضایی مربوط به فازهای پیش از پرتاب و تزریق ماهواره در مدار، منعقد شد.

فعال‌ شدن قرارداد بیمه برای پروژه های فضایی/ سرمایه گذاری بخش خصوصی منظومه‌های ماهواره‌ای

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: در ادامه فعالسازی صنعت بیمه در بخش فضایی، با توجه به نقش مهم آن در توسعه فعالیت‌های فضایی، پس از انعقاد قرارداد بیمه «حمل و نقل محموله‌های فضایی» در سال گذشته به‌عنوان اولین قرارداد بیمه در بخش فضایی کشور، دومین قرارداد بیمه در این بخش شامل فازهای «پیش از پرتاب و تزریق ماهواره در مدار مورد نظر» و بیمه مسئولیت شخص ثالث برای افراد حاضر در اجرای این مراحل نیز منعقد شد.

فعال‌ شدن قرارداد بیمه برای پروژه های فضایی/ سرمایه گذاری بخش خصوصی منظومه‌های ماهواره‌ای

وی همچنین با اشاره به ضرورت پایش برنامه‌های راهبردی بخش فضایی کشور و نیز بازنگری برنامه‌های فعلی و تدوین برنامه‌های توسعه‌ای جدید گفت: جلسه‌ای با پژوهشگاه فضایی ایران تشکیل و آخرین وضعیت پروژه‌های راهبردی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ماتریس شناسایی گلوگاه‌های فناورانه مبتنی بر برنامه‌های راهبردی و نیز نقش دانشگاه‌ها در ارتقای سطح بلوغ فناوری‌های فضایی بررسی و مقرر شد خروجی‌ها در برنامه هفتم توسعه بخش فضایی مورد توجه قرار گیرد.

فعال‌ شدن قرارداد بیمه برای پروژه های فضایی/ سرمایه گذاری بخش خصوصی منظومه‌های ماهواره‌ای

رئیس سازمان فضایی ایران به اهداف مدنظر در حوزه سنجش از دور اشاره کرد و ادامه داد: ترویج و آگاه‌سازی برای افزایش استفاده از خدمات سنجش از دور، توسعه و تحریک بازار و توسعه و توانمندسازی کسب و کارهای حوزه فضایی برای ارائه خدمات نوین از جمله این اهداف است و برای تحقق آن در تلاش هستیم.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: بر همین مبنا به طور مستمر گزارش‌های مدیریتی برای دستگاه‌های متولی ارسال می‌شود تا ضمن افزایش آگاهی از خدمات نوین سنجش از دور، بستر مناسب برای دریافت این خدمات از کسب و کارهای فضاپایه شکل گیرد.

براری گفت: با توجه به اهمیت شکل گیری نهاد نظارتی در بخش فضایی کشور در راستای توسعه صنعت فضایی، ضمن تدوین دستورالعمل‌های تأیید صلاحیت مشاوران و پیمانکاران، اقدامات لازم جهت رتبه بندی پیمانکاران با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور در دستور کار قرار گرفته است. همچنین اولین قرارداد نظارتی در این حوزه نیز اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: به عنوان یک اولویت تلاش کردیم تا مسیر ورود و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کل زنجیره ارزش فضایی هموار شود. هم اکنون این تلاش‌ها در حال ثمر دادن است و شاهد استقبال این بخش برای سرمایه گذاری در حوزه‌های ماهواره‌های مخابراتی، سنجش از دور، منظومه ماهواره‌ای و… هستیم. هدف، نقش آفرینی مؤثر و افزایش سهم بخش خصوصی در حوزه فضایی است و این ریل گذاری در حال انجام است و بر سرعت حرکت در این مسیر خواهیم افزود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی