کد خبر: ۱۳۸۴۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰
توسط یک شرکت استارتاپی محقق شد؛

رسوخ خدمات نوآورانه دیجیتال در حوزه بیمه‌گری و سلامت

بنیان‌گذار شرکت استارتاپی لیتیوم با تأکید براینکه این استارتاپ ارائه دهنده راهکارهای بیمه‌گری در حوزه زیرساخت‌های بیمه‌ای ابری با معماری لایه‌ای است، گفت: لیتیوم همچنین سعی دارد که رویکرد بیمه‌های درمان و زندگی و حوادث را از درمان محور به سلامت محور تبدیل کند.
 
ورود خدمات نوآورانه دیجیتال در حوزه بیمه‌گری و سلامتمهدی صارمی بنیان‌گذار شرکت استارتاپی لیتیوم در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به این شرکت استارتاپی بیشتر در حوزه خدمات بیمه‌گری فعالیت می‌کند، گفت: ارائه خدمات نوآورانه دیجیتال در حوزه بیمه گری و سلامت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت است به طوری که خدماتی را در بخش‌های طراحی محصولات نوین بیمه‌ای، ارائه زیرساخت‌های ماژولار صنعت بیمه با معماری لایه‌ای از جمله ارزیابی ریسک سلامت، ریسک پروفایل شخصی و ریسک پروفایل پورتفو و طراحی و مدیریت پورتفو ارائه می‌دهد.

وی با تأکید براینکه این استارتاپ ارائه دهنده راهکار‌های بیمه‌گری در حوزه زیرساخت‌های بیمه‌ای ابری با معماری لایه‌ای است. این پلتفرم خدمات خود را بر بستری ابری (cloud) و به شکل نرم‌افزار بربستر سرویس (software as a service) نیز ارائه می‌کند.

صارمی افزود: در حوزه بیمه‌های اشخاص فرایند‌هایی که کاربر محور بودند و اشخاص در آن نظر می‌دادند را حذف کردیم که اصطلاحا ارزیابی ریسک نیز گفته می‌شود. این سیستم حدود ۸۵ درصد فرایند‌های سنتی بیمه‌گری را در حوزه بیمه اشخاص و درمان و حوادث و مسافرتی حذف می‌کند.

وی ادامه داد: محصولات متنوعی در این حوزه طراحی شده است به طوری که با دو شرکت قرارداد همکاری منعقد کردیم که به زوی مراحل اجرایی آن شروع خواهد شد. همچنین در رویداد ۲۰۲۰ آلمان که بیش از ۱۲۰ تیم استارتاپی از ۳۰ کشور دنیا دراین رویداد بین المللی حضور داشتند تیم ما جزء ۱۰ تیم منتخب از ایران بود.

بنیان‌گذار شرکت استارتاپی لیتیوم گفت: این پلتفرم قابلیت ارائه خدمات در همه مدل‌های کسب و کار (B۲B، B۲C و B۲B۲C) را دارد و در بستر این مدل‌های مختلف، خدمات و محصولات بیمه‌ای را به شکل Insurance as a service (IaaS) ارائه می‌دهد.

وی تأکید کرد: لیتیوم همچنین سعی دارد که رویکرد بیمه‌های درمان و زندگی و حوادث را از درمان محور به سلامت محور تبدیل کند. شرکت‌های سرمایه گذاری در آلمان و هنگ‌کنگ پیشنهاد سرمایه گذاری در بخش محصولات بیمه‌ای دادند.

صارمی با اشاره به اینکه در بخش خسارت نیز ۸۰ درصد فرایند‌های فعلی را حذف خواهیم کرد، افزود: در این شرکت استارتاپی نزدیک ۱۳ نفر به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند.

بنیان‌گذار شرکت استارتاپی لیتیوم گفت: این محصول قابلیت این را دارد تا در کشور‌های خارجی مطرح شود چرا که این محصول فقط مختص بازار ایران نیست و در دنیا تنها یکی تا دو محصول مشابه لیتیوم وجود دارد و رقیب خاصی در این خصوص نیست.

وی تأکید کرد: تا کنون حمایت اساسی از سوی مسئولان صورت نگرفته است، امیدواریم با حمایت‌های دولت بتوانیم بستر را برای توسعه این صنعت فراهم سازیم چرا که صنعت بیمه یکی از اولویت‌های اساسی افراد در جامعه است.

صارمی خاطرنشان کرد: ما از دولت تسهیلات نمی‌خواهیم بلکه تصدی‌گری نیاز داریم که بتوانیم با حذف بروکراسی‌های اداری مجوز‌های لازم را در این زمینه دریافت کنیم تا وقفه‌ای در انجام فعالیت‌ها پیش نیاید.

بنیان‌گذار شرکت استارتاپی لیتیوم تأکید کرد: اکثر قوانین دوره بازدهی آن‌ها به اتمام رسیده باید قوانین در راستای سهولت ارائه خدمات بازنگری شوند.
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی