کد خبر: ۱۳۸۸۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۵

شمارش تعداد فیل های زمین از فضا

دانشمندان با استفاده از ماهواره و هوش مصنوعی و از فاصله دور فضا، تعداد فیل ها را محاسبه کردند.

شمارش تعداد فیل های زمین از فضا

به گزارش «نبض فناوری»، دانشمندان برای اولین بار حیوانات را توسط ماهواره و در پس زمینه جغرافیایی پیچیده مشاهده کردند.  فیل های آفریقایی در حالی که از منظره ای پیچیده ای مانند جنگل عبور می کنند؛ با موفقیت از فضا شمرده می شوند.

محققان تصاویر با وضوح بالا را 372 مایل (600 کیلومتر) بالاتر از سطح زمین و توسط ماهواره های  Worldview 3  و 4 گرفته اند، از یادگیری عمیق برای شمارش تعداد فیل ها در پارک ملی Addo Elephant آفریقای جنوبی استفاده شد.

به طور معمول، متخصصان حفاظت از محیط زیست این کار را از هواپیماهای کم پرواز انجام می دهند تا فیل های آفریقایی (Loxodonta africana) را شمرده و تحت نظر بگیرند؛ این روش ساعت ها طول می کشد. با تکنیک جدیدی که تصاویر ماهواره ای را با هوش مصنوعی ترکیب می کند، می توان طی یک روز و در عرض چند دقیقه، تا 3100 مایل مربع (5000 کیلومتر مربع) را بررسی کرد. سپس الگوریتم های یادگیری عمیق، آن تصاویر را تجزیه و تحلیل کرده و فیل های منفرد را انتخاب می کنند. نتایج این مطالعه نشان داد که هوش مصنوعی به اندازه چشم انسان در تشخیص هر فیل دقیق بوده است.

شمارش تعداد فیل های زمین از فضا

این تکنیک جدید بخشی اساسی برای تضمین بقای این گونه است. طبق گفته صندوق جهانی حیات وحش (WWF) به دلیل شکار غیرقانونی و تخریب زیستگاه ، فقط 415000 فیل آفریقایی در طبیعت پرسه می زنند.

بررسی از راه دور تأثیر گذاری محققان روی حیوانات را کاهش می دهد و به آنها امکان می دهد موارد در حال حرکت بین کشورها را بشمارند، کاری که انجام آن  با استفاده از هواپیماها به دلیل کنترل شدید مرزها و مناطق درگیری مشکل است.

 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی