کد خبر: ۱۳۹۰۳
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۶
با انعقاد تفاهم نامه؛

گام های جدی در توسعه فناوری‌های آب و انرژی برداشته شد

تفاهم نامه هایی همکاری در راستای توسعه فناوری آب و انرژی به واسطه بومی سازی فناوری های این حوزه توسط استارت آپ ها منعقد شد.

گام های جدی در توسعه فناوری‌های آب و انرژی برداشته شد

به گزارش« نبض فناوری» تفاهم‌نامه‌های همکاری بین مهدی شریف‌زاده دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی، حسین سالاریه معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان، مجید دهبیدی‌پور رئیس پارک علم و فناوری شریف و یک شتابدهنده منعقد شد.

این تفاهم نامه در راستای توسعه فناوری‌های آب و انرژی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های انسانی در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع خلاق به امضا رسیده است.

نخستین تفاهم‌نامه همکاری با هدف استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها برای توسعه فناوری، نوآوری و کسب و کارهای دانش‌بنیان در حوزه انرژی، تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه فناوری آب و انرژی و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد.

این همکاری با محوریت ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه انرژی و تجاری‌سازی، خدمات و توسعه بازار و محصولات آن‌ها بین پارک علم و فناوری دانشگاه شریف و ستاد توسعه فناوری آب و انرژی رسید. شناسایی و ایجاد هسته‌های فناور و تبدیل آن‌ها به شرکت‌های دانش بنیان در حوزه انرژی، حمایت از تجاری سازی محصولات شرکت‌های فناور و نوآور در حوزه انرژی، توسعه بازار محصولات و خدمات شرکت‌های فناور و نوآور در حوزه انرژی، از محورهای این تفاهم‌نامه است.

پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، ضمن شناسایی هسته‌های فناور و استقرار آنها در پارک مطابق با اولویت‌های فناورانه ستاد، حمایت و هدایت هسته‌های فناور در مراحل پیش رشد، رشد و توانمند سازی، جهت دهی، ارزیابی و نظارت مستمر بر هسته‌های فناور در مسیر تجاری سازی را دنبال می‌کند.

در ادامه این مراسم همچنین در راستای ایجاد زیست‌بوم هوشمندسازی ناوگان صنعت حفاری ایران با هدف شکل دهی و شتابدهی به استارت اپ های فناورانه، تفاهم نامه میان ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی، شرکت ملی حفاری ایران و شتابدهنده ای منعقد شد.

شکل دهی و شتابدهی به استارت اپ های نرم افزاری و سخت افزاری فناورانه، شناسایی موضوعات اولویت دار و تلاش برای رفع آن‌ها به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و صنایع خلاق از محورهای این تفاهم‌نامه همکاری است.

در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری ستاد آب و انرژی و بنیاد ملی نخبگان به منظور بهره گیری از ظرفیت نیروی انسانی نیز منعقد شد. این تفاهم نامه همکاری برای پشتیبانی از پژوهشگران دوره پسادکتری ویژه متقاضیان طرح شهید دکتر چمران بنیاد ملی نخبگان برای هم‌افزایی و بهره گیری از ظرفیت‌های مشترک منعقد شد.

در پشتیبانی از اجتماع نخبگانی، بهره گیری از توانمندی‌های دانش آموختگان برتر دوره دکتری تخصصی، پیش از اشتغال دائم و پشتیبانی از توسعه پژوهش‌های علمی اولویت دار و تقاضامحور، با همکاری دانش آموختگان برتر دوره دکتری تخصصی منعقد شد.

هم افزایی ظرفیت‌های بنیاد ملی و ستاد برای توسعه پشتیبانی از دانش آموختگان برتر دوره تحصیلی دکتری تخصصی و بسترسازی برای گسترش چرخه علم و فناوری و زیرساخت‌های انسانی پژوهش در مراکز علمی کشور از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.

ارسال نظرات
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی