کد خبر: ۱۳۹۰۶
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۵۵
توسط یک شرکت استارتاپی در آینده نزدیک محقق می‌شود؛

راه‌اندازی استارتاپ کشاورزی هوشمند در اقلیم‌های بیابانی/ معاینه بیش از ۶هزار واحد موتورخانه در سطح کشور

مدیرعامل شرکت بهینه سازان صنعت تاسیسات، گفت: شرکت علاوه بر اقدام برای توسعه بازار محصولات فعلی خود، با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در حال راه اندازی یک استارتاپ با موضوع کشاورزی هوشمند در اقلیم‌های بیابانی بر پایه گلخانه پایدار است.
راه‌اندازی استارتاپ کشاورزی هوشمند در اقلیم‌های بیابانی/ معاینه بیش از ۶هزار واحد موتورخانه در سطح کشور
 
مهدی جمالی مدیرعامل شرکت بهینه سازان صنعت تاسیسات، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان مجموعه‌ای از کارشناسان زبده است که با بهره‌گیری از دانش نظری و تجربیات پژوهشی و صنعتی، فعالیت خود را باهدف «کمک به افزایش بهره‌وری انرژی در ایران» آغاز کرده است، اظهار کرد: این شرکت نوآوری و پژوهش مطابق با آخرین دستاورد‌های علمی و صنعتی در سطح جهان، اجرای پروژه‌های مشاوره، طراحی، نظارت، مدیریت و اجرای طرح‌های صنعتی به‌صورت EPC، مدیریت کربن: مشاوره برای دریافت کمک‌های بین‌المللی در زمینه تغییرات اقلیم، همکاری در تدوین قوانین در جهت مصرف بهینه انرژی در کشور، تأمین و ساخت تجهیزات از بهترین منابع داخلی و خارجی با رویکرد کسب دانش فنی طراحی و ساخت در داخل با توجیه اقتصادی و فرهنگ‌سازی و آموزش را در ماموریت کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: در این راستا، این شرکت دانش‌بنیان توانسته است از بدو تاسیس تا کنون محصولات و خدماتی را در حوزه سیستم کنترل هوشمند دمای گاز خروجی از ایستگاه تقلیل فشار گاز، مشعل دمنده‌دار و ماژولار برای گرمکن ایستگاه تقلیل فشار گاز، دمپر دودکش گرمکن ایستگاه تقلیل فشار، سامانه هوشمند و متمرکز داده‌خوانی از راه دور، سیستم‌های پیش گرمکن پاتیل و تاندیش، طراحی و ساخت آزمایشگاه ملی آزمون‌های استاندارد لوازم گازسوز خانگی در شرق کشور که تجهیزات و بستر‌های آزمون ارائه کند.
راه‌اندازی استارتاپ کشاورزی هوشمند در اقلیم‌های بیابانی بر پایه گلخانه‌ها/ معاینه بیش از هزار واحد موتورخانه در سطح کشور

مدیرعامل شرکت بهینه سازان صنعت تاسیسات، افزود: این شرکت مبتکر طرح «معاینه فنی موتورخانه‌های کشور» است که با اجرای آن بیش از ۶۰۰۰ واحد موتورخانه در سطح کشور معاینه شد. همچنین آموزش بیش از ۱۴ شرکت نوپای دیگر که نتیجه آن کاهش قابل توجه میزان گاز‌های آلاینده خروجی از دودکش موتورخانه‌های خانگی و نیز کاهش مصرف سوخت است.

جمالی گفت: شرکت علاوه بر اقدام برای توسعه بازار محصولات فعلی خود، با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در حال راه اندازی یک استارتاپ با موضوع کشاورزی هوشمند در اقلیم‌های بیابانی بر پایه گلخانه پایدار است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین محصولات این شرکت سیستم کنترل هوشمند هیتر ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز است که تا کنون در بیش از ۱۵۰ ایستگاه در کل کشور نصب و در حال بهره برداری است و در صورت حمایت شرکت ملی گاز می‌توان آن را در بیش از ۱۰۰۰ ایستگاه دیگر در سطح کشور نیز نصب کرد که نتیجه آن کاهش حداقل ۳۰ درصد مصرف سوخت در این هیتر‌ها است.
راه‌اندازی استارتاپ کشاورزی هوشمند در اقلیم‌های بیابانی بر پایه گلخانه‌ها/ معاینه بیش از هزار واحد موتورخانه در سطح کشور

جمالی افزود: محصولات این شرکت عمدتا برای حل معضلات خاص صنعت بر پایه راه حل‌های فناورانه و نوآورانه است و عموما مشابه خارجی ندارد.

مدیرعامل شرکت بهینه سازان صنعت تاسیسات، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه شرکت‌های دانش بنیان تا چه حدی می‌توانند در توسعه کشور نقش داشته باشند، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با یک مدیریت جهادی در طراحی مجدد نظام حکمرانی و مدیریت اجرایی کشور مشارکت فعال داشته باشند و با طراحی مهندسی مجدد بخشی از کندی موجود در ساختار‌های بالادستی کشور را برطرف ساخته و سرعت رشد بالا و توسعه کشور البته به صورت پایدار را تضمین کنند.
راه‌اندازی استارتاپ کشاورزی هوشمند در اقلیم‌های بیابانی بر پایه گلخانه‌ها/ معاینه بیش از هزار واحد موتورخانه در سطح کشور

وی خاطرنشان کرد: ورود به عرصه کشاورزی و تامین مواد غذایی برای غلبه بر چالش کم آبی جزء برنامه آتی این شرکت است.
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی