کد خبر: ۱۳۹۲۹
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۰

با صفحه ‌نمایش جدید سونی، دنیای سه بعدی بدون عینک را تجربه کنید

کمپانی سونی به تازگی از صفحه ‌نمایش سه‌بعدی جدیدی رونمایی کرده است که کاربر تماشای اطلاعات آن به عینک سه‌بعدی نیازی نخواهد داشت.

با صفحه ‌نمایش جدید سونی، دنیای سه بعدی بدون عینک را تجربه کنید

به گزارش نبض فناوری، فناوری تلویزیون‌های سه‌بعدی این روزها منسوخ شده است و در پی آن تلاش برای عرضه تلویزیون‌های سه‌بعدی بدون نیاز به عینک نیز بسیار کم‌رنگ شده است.

با این ‌حال، کمپانی سونی به تازگی از صفحه ‌نمایش جدیدی رونمایی کرده است که بدون نیاز به عینک سه‌بعدی یا هدست واقعیت مجازی، از فناوری ردیابی چشم برای ایجاد اشیاء سه‌بعدی باورپذیر استفاده می‌کند.

این صفحه ‌نمایش که Spatial Reality Display یا به‌اختصار SR Display نام گرفته است برای طراحان واقعیت مجازی و گرافیک کامپیوتری ساخته شده است.

البته استفاده از این صفحه ‌نمایش برای تمامی افراد امکان‌پذیر است اما قیمت 5000 دلاری آن موجب می‌شود که تنها حرفه‌ای‌ها به سراغ خرید این محصول بروند.

سونی برای اولین بار این صفحه ‌نمایش را با نام Eye-Sensing Light Field Display در کنفرانس CES سال جاری معرفی کرد.
این صفحه ‌نمایش از یک ال سی دی 15.6 اینچی 4K، یک سنسور دید سریع برای ردیابی حرکات چشم و موقعیت کاربر و یک لنز میکرواپتیکال برای تقسیم‌بندی صفحه ‌نمایش متناسب با چشم راست و چپ کاربر ساخته شده است.

با صفحه ‌نمایش جدید سونی، دنیای سه بعدی بدون عینک را تجربه کنید

این سازه برای پردازش الگوریتم رندرینگ پیچیده خود نیازمند کامپیوتری قوی با حداقل پردازنده اینتل Core i7 CPU و کارت گرافیکی RTX 2070 Super GPU کمپانی انویدیا است.
نیاز به چنین سخت‌افزار قدرتمندی منطقی به نظر می‌رسد چون این صفحه ‌نمایش به‌طور دائم دو تصویر 2K را برای مطابقت با حرکت چشم کاربر ایجاد می‌کند.

کمپانی سونی سعی دارد تا این صفحه ‌نمایش را به‌عنوان صفحه ‌نمایش ی سه‌بعدی و بدون نیاز به عینک معرفی کند، اما ویدیوهای تبلیغاتی این محصول را به‌عنوان قدمی کوچک در راستا تحقق فناوری هولوگرافیک می‌دانند.

علاوه بر این Spatial Reality Display می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به روشی مفید برای تماشای مدل‌های سه‌بعدی پیچیده و صحنه‌های مختلف به‌صورت از راه دور تبدیل شود.

منبع/ engadget

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی