کد خبر: ۱۴۰۲۱
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

شناسایی چهره در شهر نیویورک ممنوع شد

فناوری شناسایی چهره در شهرهای مختلف دنیا ممنوع شده و سازمان های فعال در این حوزه خواستار توقف اجرای این طرح در نیویورک شدند.

شناسایی چهره در شهر نیویورک ممنوع شد

به گزارش« نبض فناوری» سازمان عفو بین الملل پویش جدیدی را علیه شناسایی چهره با عنوان ممنوعیت اسکن آغاز کرده و این کمپین با درخواست از پلیس شهر نیویورک برای متوقف کردن استفاده پلیس و دولت از این فناوری برای شناسایی افراد حاضر در تظاهرات انتخابات آمریکا در حال آغاز است. سازمان عفو عمومی معتقد است که شناسایی چهره با حقوق اساسی حریم خصوصی سازگار نیست و نژادپرستی ساختاری را در تاکتیک‌های پلیس تشدید می‌کند.

ممنوعیت تشخیص چهره در شهرهای بزرگ

یکی از محققان هوش مصنوعی و حقوق بشر در سازمان عفو ​​بین الملل، گفت: "نیویورکی‌ها باید بتوانند زندگی روزمره خود را انجام دهند بدون اینکه چهره آن‌ها توسط پلیس شناسایی شود. سایر شهر‌های بزرگ ایالات متحده در حال حاضر شناسایی چهره را ممنوع کرده‌اند و نیویورک نیز باید همین کار را انجام دهد. "

طیف وسیعی از گروه‌ها، از جمله مرکز عدالت شهری، اتحادیه آزادی‌های مدنی نیویورک و دفتر وکالت عمومی شهر، به عفو در بخش مبارزات انتخاباتی نیویورک پیوستند.

اداره پلیس نیویورک قبلاً مورد انتقاد از طرف منتقدین شناسایی چهره قرار گرفته، به ویژه هنگامی که در ماه اوت از شناسایی چهره برای یافتن و دستگیری یک فعال سیاه پوست استفاده کرد. این بخش ادعا می‌کند که فقط از تشخیص چهره برای تولید سرنخ استفاده می‌کند و بر اساس اطلاعات دستگیر نمی‌کند. هنوز هم، بسیاری از گروه‌های آزادی مدنی، حمایت‌های موجود را ناکافی می‌دانند.

کمپینی برای متوقف کردن شناسایی چهره

کمپین ممنوعیت اسکن با وب سایتی در حال راه اندازی است که به کاربران امکان می‌دهد از طریق یک قانون نظارت عمومی محلی نظرات خود را در مورد سیاست‌های NYPD اعلام کنند. عفو عمومی قصد دارد ابزاری را برای ثبت درخواست‌های قانون آزادی اطلاعات در ماه مه و در سراسر شهر ایجاد کند.

آلبرت فاکس کان، مدیر اجرایی پروژه نظارت بر این فناوری با پخش اعلامیه‌ای گفت:"ممنوعیت تشخیص چهره فقط از حقوق شهروندی محافظت نمی‌کند: این مسئله مرگ و زندگی است. "

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی