کد خبر: ۱۴۰۷۴
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۰

آیا تاچ آیدی مجددا به آیفون‌ها باز می‌گردد؟

اخبار جدید، احتمال بازگشت تاچ آیدی به آیفون‌ها را نوید می‌دهد.

آیا تاچ آیدی مجددا به آیفون‌ها باز می‌گردد؟

به گزارش نبض فناوری، مهندسان اپل در حال کار روی سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر هستند و به این ترتیب، می‌توانیم انتظار اضافه شدن این ویژگی به خانواده آيفون 13 را داشته باشیم. یکی از خبرنگاران وال استریت ژورنال گزارشی جدید با تیتر “چه چیزی به آیفون جدید اضافه می‌شود؟ گلکسی اس 21 سامسونگ را چک کنید.” منتشر کرده و به این ترتیب، احتمال اضافه شدن سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر در محصولات این خانواده بیش از پیش افزایش پیدا کرده است.

ژوآنا استرن خبرنگار وال استریت ژورنال، امکان آنلاک کردن آیفون‌های مجهز به فیس آیدی را با محصولات سری اس 21 سامسونگ مورد مقایسه قرار داده و نتیجه امر، اظهار نظر زیر از سوی وی است: سه ثانیه. برای آنلاک کردن آیفون به همراه ماسک روی صورت، شما سه ثانیه زمان نیاز خواهید داشت. چرا که فیس آیدی در این حالت عمل نکرده و شما هر بار مجبور خواهید بود تا رمز دستگاه را وارد نمایید. اما آنلاک کردن نمایشگر گلکسی اس 21 به همراه سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر، تنها 0.5 ثانیه زمان خواهد برد و این،‌ یکی از مهم ترین تفاوت پرچمداران اخیر اپل و سامسونگ است.

به این ترتیب گزارش جدید منتشر شده از سوی وی، حاکی از آن است که مهندسان اپل در حال کار روی قابلیت تشخیص اثر انگشت هستند و به نظر می‌رسد که نسل آینده آیفون، تاچ آیدی و فیس آیدی را به صورت همزمان در اختیار کاربران قرار دهد.

وی در ادامه گزارش خود، به خبر منتشر شده از سوی بلومبرگ مبنی بر اضافه شدن سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر به نسل بعد آیفون اشاره کرد.

در حالی که تغییرات کلی آنچنان که باید و شاید زیاد نخواهد بود، اما به نظر می‌رسد که اپل برای آيفون‌های 2021 روی یک قابلیت کلیدی کار می‌کند: سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر. به این ترتیب کاربران، با یک روش جدید برای آنلاک کردن قفل صفحه نمایش روبرو خواهند بود که در هنگام همراه داشتن ماسک روی صورت، می‌‌توانند از آن استفاده کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، آيفون خود را آنلاک کنند. این روش در کنار وارد کردن رمز عبور یا استفاده از تاچ آیدی، امنیت آيفون‌ها را به مرحله دیگری وارد خواهد کرد. همان طور که می‌دانید، قابلیت تشخیص چهره همزمان با رونمایی از آیفون 10 در سال 2017 به آیفون‌ها اضافه شد. امکان شناسایی اثر انگشت نیز روی مک بوک‌های تولید شده توسط اپل در دسترس است. کمپانی کوالکام به عنوان تولید کننده مودم‌های 5G برای محصولات اپل، به تازگی سنسور شناسایی اثر انگشت قرار گرفته درون نمایشگر را معرفی کرد.

منبع/ وال استریت ژورنال

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی