کد خبر: ۱۴۰۹۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۰

با تلاش 235 شرکت فناور، ایران به کشورهای پیشرو در حوزه هوش مصنوعی می‌پیوندد

ایران چند سالی است که در میان کشورهای قدرتمند و دارای فناوری هوش مصنوعی قرار دارد که این دستاورد نتیجه فعالیت 235 شرکت فناور است.

با تلاش 235 شرکت فناور، ایران به کشورهای پیشرو در حوزه هوش مصنوعی می‌پیوندد

به گزارش «نبض فناوری»، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله نهادهایی است که برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری فناوری‌های مرتبط با اقتصاد دیجیتال و مفاهیم فناورانه آن به میدان آمده است و با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق این حوزه در تکاپو برای ثبت نام ایران در میان کشورهای پیشرو در این حوزه است. تجاری‌سازی ایده‌هایی که می‌تواند زمینه‌ساز کاربردی کردن این فناوری‌ها در عصر ارتباطات و اطلاعات باشد.

هوش مصنوعی از جمله حوزه‌های فناورانه‌ای است که توسعه آن برای همه کشورها به یکی از اولویت‌های مهم تبدیل شده است و آن را بخش مهمی از امنیت ملی کشورشان می‌دانند. ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در حوزه فناوری‌های نوظهور به این عرصه ورود کرده است. تهران با 155، اصفهان با 15 و خراسان با 12 شرکت حرف اول را در این حوزه می‌زنند.

خدمات دیجیتال، دستیار هوشمند، ذخیره‌سازی و تجزیه تحلیل داده، فناوری اطلاعات و فضای سایبری، حمل‌ونقل هوشمند و شهر هوشمند را مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت این شرکت ها در حوزه هوش مصنوعی اعلام کرده‌اند.

منظور از هوش مصنوعی در واقع ماشینی است که با برنامه‌نویسی امکان تقلید از رفتار انسان را دارد. این ماشین‌ها طراحی شده‌اند تا بخشی از وظایف انسان‌ها را انجام دهند. هدف هوش مصنوعی در حقیقت بر سه پایه «یادگیری»، «استدلال» و «درک» استوار است. کارهایی که تنها زاده فکر بشر است و بس. اساس هوش مصنوعی این است که هوش انسان به‌گونه‌ای تعریف شود تا یک ماشین بتواند آن را به راحتی و وظایف محول شده را به درستی اجرا کند.

این فناوری در حوزه‌های مختلفی مانند سلامت، کسب‌وکار، آموزش و پرورش، اقتصاد، قانون و قضا، تولید و تفسیر داده‌ها، حمل‌ونقل و غیره کاربرد دارد.

منبع/ سیتنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی