کد خبر: ۱۴۰۹۷
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

داده‌های بیوبانک نقشه‌برداری مغز ایران در رویدادهای بین‌المللی به کمک می‌آید

۱۵ تیم در نخستین رویداد بازی با داده‌های واقعی از داده‌های بیوبانک نقشه‌برداری مغز ایران استفاده کردند.

داده‌های بیوبانک نقشه‌برداری مغز ایران در رویدادهای بین‌المللی به کمک می‌آید

به گزارش «نبض فناوری»، بیوبانک نقشه‌برداری مغز ایران در نخستین رویداد بازی با داده‌های واقعی (ISI) جز سه تیم ارائه داده‌های پایه به شرکت‌کنندگان بود. در این مسابقه که از 11 آذرماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد از سه بانک داده بیوبانک نقشه‌برداری مغز ایران، داده‌های بیمه‌ای بیمه دی و داده‌های دینامیک مولکولی پروتئین‌ها دانشگاه لوند، سوئد برای ارائه به شرکت‌کنندگان استفاده شد تا از بین این سه دیتابیس یک مورد را انتخاب و بر اساس موضوع، تحلیل و رقابت خود را آغاز کنند.

از میان 54 گروه 15 تیم موضوع را از دیتاهای بیوبانک انتخاب و به تحلیل‌های آن‌ها پرداختند و عملکرد بهتری در مقایسه با سایر گروه‌ها داشتند. این مسابقه توسط مرکز رشد دانشگاه بوعلی سینا همدان و با حمایت تیم تحلیل علمی داده‌ها و موسسه بین المللی آمار در حال برگزاری است.

دنیا شامل داده‌های زیادی است که از منابع مختلفی تولید شده‌اند. چنین داده‌هایی به ما کمک می‌کنند تا دنیای بهتری داشته باشیم. سازمان‌ها و شرکت‌ها، آماردانان و تحلیل گران داده را استخدام می‌کنند تا با کمک آن‌ها تجارتشان را بهبود بدهند. برگزار کنندگان رویداد به همراه متولیان داده‌های مسابقه در وبینار ۱۱ دی‌ماه به‌صورت کامل و جامع اهداف و فرايندهای مسابقه شامل نحوه شرکت، نحوه تهیه گزارش و نوع داده‌ها را تشریح کردند.

بیوبانک نقشه‌برداری مغز ایران در سال 97 توسط آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز راه‌اندازی و شامل داده‌های تصاویر MRI و سیگنال‌های مغزی و همچنین آزمون‌های ارزیابی شناختی است. تصاویر نقشه‌برداری مغز موجود در بایوبانک در اختیار محققان کشور قرار می‌گیرد تا مسیر انجام تحقیقات آنها تسهیل شود. بایو بانک مانند مخزنی انباشته از اطلاعات میان رشته‌ای است که علاوه بر ذخیره‌سازی تصاویر مغز، اطلاعات ارزیابی بالینی مانند روانپزشکی، روانشناختی و همچنین آزمایش‌های نورولوژی و جراحی اعصاب و همچنین اطلاعات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌های گوناگون مربوط به بیماری و سلامت مغز انسان و همچنین نوروپاتولوژی را شامل می‌شود.

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز نیز با هدف پاسخگویی بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش‌بنیان در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی و نقشه‌برداری مغز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی