کد خبر: ۱۴۱۰۹
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۰

بازار جهانی تراشه ۴۳۹ میلیارد دلار فروش کرد

فروش جهانی تراشه در سال ۲۰۲۰ با افزایش تقاضا در سه ماه آخر سال که افت شدید در ماه های مارس و آوریل را جبران کرد، ۶.۵ درصد رشد کرد.

بازار جهانی تراشه ۴۳۹ میلیارد دلار فروش کرد

به گزارش «نبض فناوری»، انجمن صنعت نیمه رسانا (SIA) که گروه نماینده اکثر شرکتهای تراشه سازی آمریکا و بسیاری از شرکتهای بین المللی است، اعلام کرد فروش جهانی تراشه در سال ۲۰۲۰ به ۴۳۹ میلیارد دلار رسید. فروش شرکتهای تراشه سازی آمریکایی حدود ۲۰۸ میلیارد دلار معادل ۴۷ درصد از کل فروش تراشه بود.

فروش تراشه در آمریکا در سال ۲۰۲۰ به ۹۴.۱۵ میلیارد دلار رسید که ۱۹.۸ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رشد داشت.

فالان یینوگ، مدیر سیاست اقتصادی و آمار صنعت گروه SIA اظهار کرد: عمده رشد خرید در آمریکا تحت تاثیر تراشه های حافظه پیشرفته مورد استفاده در دیتاسنترها بود.

شرکتهای آمریکایی نظیر آمازون، مایکروسافت و گوگل آلفابت شاهد رشد چشمگیر استفاده از رایانش ابری در طول سال ۲۰۲۰ بودند که شرکتها محیط کارشان را با دورکاری کارمندان از خانه وفق دادند.

در حالی که شرکتهای آمریکایی در نیمی از فروش تراشه سهم داشتند اما تنها حدود ۱۲ درصد ظرفیت تولید در سال ۲۰۲۰ داشتند که کمتر از ۳۷ درصد در سال ۱۹۹۰ است زیرا محصولات تراشه اکثر شرکتهای آمریکایی در حال حاضر در کارخانه های آسیایی تولید می شوند.

بازار جهانی تراشه ۴۳۹ میلیارد دلار فروش کرد

بر اساس گزارش رویترز، جان نوفر، رییس و مدیرعامل این گروه صنعتی گفت: قانونی که سال گذشته تصویب شد می تواند مشوقهایی را برای ساخت کارخانه های تراشه در آمریکا فراهم کرده و کمک کند این آمار امسال تغییر کنند. این قوانین می تواند منابع مالی برای شرکتهای آمریکایی نظیر اینتل یا شرکتهای خارجی نظیر سامسونگ و TSMC تایوان فراهم کند.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی