کد خبر: ۱۴۱۸۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۰

اختصاص گرنت تحقیق و توسعه به شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری با تأکید بر ارائه تسهیلات به صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: می‌توانیم از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری به شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بلاعوض گرنت تحقیق و توسعه اختصاص دهیم.

اختصاص گرنت تحقیق و توسعه به شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد

به گزارش «نبض فناوری» علی وحدت امروز در مراسم افتتاح «صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی» که با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: در سال‌های اخیر اتفاقات خیلی خوبی در حوزه نوآوری و فناوری کشور رخ داده که قابل قیاس با سال‌های گذشته نیست. اجزای مختلف اکوسیستم نوآوری و یا زیست بوم در کشور در حال شکل گیری است.

وی، ایجاد اکوسیستم مالی در کشور را از وظایف صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و دبیرخانه صندوق‌های پژوهش و فناوری دانست و افزود: به همین منظور از مشارکت بانک‌ها در حوزه فعالیت‌های پژوهش و فناوری بهره بردیم، به طوری که سال گذشته بانک‌ها بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های صندوق کمک کردند.

 وحدت ادامه داد: با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری، ۷ صندوق جدید عملیاتی برای اخذ طرح‌ها با سرمایه ۹۰۰ میلیارد تومان ایجاد شده و در تمامی استان‌ها و حوزه‌های تخصصی نظیر نانو، زیست فناوری و ... دارای صندوق پژوهش و فناوری هستیم که تأمین مالی تخصصی شرکت‌های کوچک، فناور و دانش بنیان را برعهده دارند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری با تبریک ایام الله دهه فجر، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، عزم خودباوری بی نظیری در حوزه فناوری به وجود آمد و همه به توانمندی‌های کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه فناوری، ایمان راسخ پیدا کردند. همچنین در ایام همه گیری کرونا هیچ گونه تجهیزاتی از قبیل ونتیلاتور و انواع کیت از خارج از کشور وارد نکردیم.

وی در ادامه سخنان خود به اهتمام جدی دانشگاه آزاد اسلامی به حوزه فناوری اشاره و تأکید کرد: رویداد‌های حوزه فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در واحد‌های مختلف در سراسر کشور بسیار چشمگیر است. به همین جهت ضرورت ایجاد یک نهاد مالی برای دانشگاه آزاد اسلامی کاملاً احساس می‌شد.

 وحدت با اشاره به گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شکل ملی دارد به طوری که حوزه عملکردی و جغرافیایی آن عام است. اگر این صندوق نقش خود را به خوبی ایفا کند، موتور محرک و پیش برنده اهداف دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری خواهد شد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری با تأکید بر ارائه تسهیلات به صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: می‌توانیم از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری به شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بلاعوض گرنت تحقیق و توسعه اختصاص دهیم.

وی، تقارن افتتاح صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) را به فال نیک گرفت و افزود: امیدواریم شاهد یک حرکت جهشی در تأمین مالی شرکت‌های فناور و دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی