کد خبر: ۱۴۲۱۱
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۰
آمازون:

افزایش 800 درصدی درخواست اطلاعات کاربران توسط دولت‌ها

آمازون در جدیدترین گزارش شفافیت خود می‌گوید که دولت‌های مختلف در سال 2020 حدودا 9 برابر بیشتر از قبل خواهان اطلاعات کاربران بوده‌اند.

افزایش 800 درصدی درخواست اطلاعات کاربران توسط دولت‌ها

به گزارش نبض فناوری، آمار و ارقام جدیدی که توسط آمازون در گزارش شش ماهه شفافیت این شرکت منتشر شده حاکی از آن است که دولت‌ها در نیمه دوم ۲۰۲۰ بیشترین میزان تقاضای اطلاعات را از آمازون داشته‌اند. این شرکت می‌گوید آمار درخواست‌ها در شش ماه نخست سال ۳۲۲۲ مورد بود، اما این عدد در شش ماه دوم با افزایشی ۸۰۰ درصدی به ۲۷۶۴۴ مورد رسید. اطلاعات خواسته شده شامل جستجوهای خرید و داده‌هایی از محصولات اکو، فایر و رینگ آمازون بوده است.

این گزارش اطلاعات آمازون را به شیوه‌ای متفاوت با گزارش‌های شفافیت قبلی ارائه می‌کند. آمازون حالا پرتقاضاترین کشورها را به ترتیب فهرست می‌کند. دولت آمریکا معمولا در صدر فهرست تقاضاکنندگان اطلاعات قرار داشت، اما گزارش جدید این شرکت نشان می‌دهد که آلمان با ۴۲ درصد در رده نخست، اسپانیا با ۱۸ درصد در رده دوم و آمریکا و ایتالیا با ۱۱ درصد به صورت مشترک در رده سوم قرار گرفته‌اند.

این گزارش همچنین دیگر اعلام نمی‌کند که کدام درخواست‌ها از طریق فرآیندهای قانونی خواسته شده‌اند، و فقط مشخص می‌کند که چه درخواست‌هایی خواستار محتوای کاربران بوده و چه درخواست‌هایی خواستار آن نبوده‌اند. این شرکت می‌گوید در ۵۲ مورد محتوای کاربران را به دولت‌ها تحویل داده است.

در کسب و کار خدمات وب آمازون که گزارش آن به‌صورت جداگانه منتشر می‌شود، گفته شده که ۵۲۳ درخواست پردازش شده و ۷۵ درصد آن‌ها از سوی دولت آمریکا بوده است. آمازون از این میان فقط در ۱۵ مورد محتوای کاربران را تسلیم کرده است. این شرکت هنوز دلیلی را برای افزایش افزایش چشمگیر میزان تقاضاها بیان نکرده است.

گزارش شفافیت آمازون یکی از ساده‌ترین گزارش‌ها در میان غول‌های دنیای فناوری است که تنها در سه صفحه ارائه می‌شود و بخش عمده آن نه به خود داده‌ها بلکه به چگونگی پاسخ‌گویی این شرکت در برابر درخواست‌های قانونی می‌پردازد. آمازون یکی از آخرین شرکت‌هایی بود که در سال ۲۰۱۵ شروع به انتشار گزارش‌های شفافیت کرد. این شرکت برخلاف سایرین اطلاعاتی درباره حذف اکانت‌ها یا درخواست‌های مسدودسازی ارائه نمی‌کند، در حالی که محصولات و خدمات آن حالا به شکل فزاینده‌ای در میلیون خانه در سراسر دنیا استفاده می‌شود.

نشریه فایننشال تایمز چند روز پیش در گزارشی اعلام کرد که استارت‌آپ رینگ، از زیرمجموعه‌های آمازون و فعال در زمینه زنگ‌های درب دوربین‌دار و امنیت خانگی، حالا در بین نهادهای قانونی آمریکا حدود ۲۰۰۰ شریک دارد و به اداره‌های پلیس اجازه می‌دهد تا به دوربین زنگ در خانه‌ها دسترسی داشته باشند.

منبع/ جی‌اس‌ام

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی