کد خبر: ۱۴۲۲۱
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

برای مرگ اینترنت جهانی آماده شوید

کشورها اگر اختلافات را کنار نگذارند و با یکدیگر به تدوین استانداردهای فناوری ادامه ندهند؛ اینترنت کاملاً مسدود خواهد شد.

برای مرگ اینترنت جهانی آماده شوید

به گزارش «نبض فناوری»،  فناوری ها و استانداردهایی که ارتباطات را در سراسر جهان پشتیبانی می کنند، در بیشتر موارد جهانی و قابل همکاری هستند. از معماری ریزپردازنده ای که همه کارهای ما را تأمین می کند تا استانداردهای تعیین شده توسط ارگان هایی مانند گروه ویژه مهندسی اینترنت، که بر نحوه کار در اینترنت نظارت می کند و پروژه مشارکتی نسل سوم شبکه تلفن همراه، که نقشی مشابه برای ارتباطات تلفن همراه دارد.

همه ما از ریزپردازنده هایی با طراحی Intel و ARM در دستگاه های خود استفاده می کنیم. تلفن های همراه ما تقریباً در هر جای کره زمین می توانند کار کنند.امنیت لایه انتقال از زندگی آنلاین ما (از هر مرورگرو هر سرویسی که استفاده می کنیم)محافظت می کند؛ چیزی که در همه گیری کووید-19 بسیار مهم بوده است.

استانداردهای معمول به این معنی است که طرح ها می توانند یک بار توسط همه طرف های ذینفع بررسی شوند و اجرای مختلف و متناسب با یکدیگر، به این معنی است که خطاها و آسیب پذیری ها زودهنگام کشف می شوند. این از نظر امنیت سایبری خوب است؛ زیرا ما را قادر به ایمن سازی سیستم ها در مقیاسی کرده که قبلاً غیرممکن بود. هیچ سیستمی هرگز کامل نیست، اما ایجاد امنیت برای ما بسیار مهم است. در سال 2021، با آغاز تجزیه شدن فناوری و استانداردها، خطر از دست دادن این مزیت را خواهیم داشت.

کشورها به رقابت می پردازند و به طور فزاینده ای اطلاعات را برای به دست آوردن مزایا به عنوان سلاح به کار می گیرند آن ها به شبکه های کشورهای دیگر نفوذ می کنند، اطلاعات نادرست ایجاد یا در زیرساخت ها اختلال وارد می کنند. اما اکنون شاهد هستیم که کشورها از توسعه و دسترسی به فناوری به عنوان ابزارهای کشور داری خود استفاده می کنند.

دولت ها وابستگی استراتژیک را دوست ندارند و بنابراین  در سال 2021، استانداردها و فناوری را توسعه می دهند که به نفع خودشان باشد. این تغییر اساسی در چگونگی توسعه، مالکیت، دسترسی و استفاده از فناوری توسط دولتها و شرکتهای ملی خواهد بود.

در سال 2021 اتحادیه های جدیدی پیرامون ایجاد نسخه های بومی و مستقل فناوری (که برای برقراری ارتباط و مدیریت زندگی مدرن استفاده می کنیم) شکل می گیرد. ما شاهد تکه تکه شدن ساختارهای استاندارد و زنجیره های تأمین و زیرساخت ها خواهیم بود؛ تا با این واقعیت های جدید هماهنگ شوند. دولت ها اقدامات جدی تری را برای اطمینان از محافظت از زنجیره های تأمین خود آغاز خواهند کرد.

بحث جهانی درباره امنیت 5جی به موقعیتی منجر شده که احتمالاً شاهد دو موقعیت مستقل خواهیم بود که ظاهراً توسط ایالات متحده و چین هدایت می شوند. آنها احتمالاً استاندارد را به روشهای كمی متفاوت و براساس نیازها و ارزشهای ملی  خود تدوین می كنند. چین برای اطمینان از مالکیت و ساخت فناوری های حیاتی، استراتژی « Made in China2025» را تسریع خواهد کرد. در نتیجه، سایر کشورها باید تصمیم بگیرند که کدام کشور بهتر منافع ملی آنها را تأمین می کند.

رویکرد وجود چندین سهامدار در مورد استانداردها این اطمینان را می دهد که هیچ یک از طرفین قدرت بیش از حد ندارند؛ اما اطمینان از وجود مجموعه متنوعی از شرکت ها که می توانند این فناوری ها را ارائه دهند به همان اندازه مهم است. استراتژی متنوع سازی انگلستان برای مخابرات نمونه ای از نوع مداخله مورد نیاز است. اگر در این مورد شکست بخوریم، جهان ارتباط کمتری خواهد داشت و از مقاومت و امنیت کمتری برخوردار می شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یا حسین
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
نظرات ات مسخره هست اینترنت بیشتر ازاین جان می گیرد و به حیات خود به کوری چشم تو توسعه پیدا می کند
0
0
حسن
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
احتمالا داریم به آخر زمان میرسیم
0
0
ناشناس
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
ما که طبق معمول مخالفیم
0
0
سعید
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
شتر در خواب بیند پنبه دانه
0
0
مهدی
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
خواهشا کمی غیرت داشته باشید و چین رو کنار بگذارید بخاطر جنایتی که در حق همه مردم دنیا کرده،جاسوسی کرده،مستعمرمون کرده، اقایی که سیاست مداری ،سمتت هم بالاس یبار تو زندگیت پشت مردمو بگیر،به شخصه از رژیم کمونیستی استعمارگر چین متنفرم.ترجیح میدم ۵ جی نداشته باشم تا چین اینکارو بخواد بکنه،ضربه ای که از چین و روسیه خوردیم امرکا یک صدمشو نزده
0
0
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی