کد خبر: ۱۴۲۵۳
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۶

تولید ۶ ماده مؤثره دارویی از سوی دانش‌بنیان‌ها

محققان یکی از شرکت‎های دانش‌بنیان ۶ قلم ماده اولیه دارویی را تولید کردند که به گفته آنها این محصولات از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

تولید ۶ ماده مؤثره دارویی از سوی دانش‌بنیان‌ها

به گزارش «نبض فناوری» محمدرضا ریاحی روحی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این مجموعه فعالیت خود را با تولید ۶ قلم مواد اولیه دارویی توسعه داده است، گفت: متخصصان این شرکت توانستند دانش لازم برای تولید ۶ محصول دارویی "متفورمین هیدروکلراید"، "سلکوکسیب"، "پرگابالین"، "ویتامین B ۱"، "اس سیتالوپرام" و "دیلیتازم هیدروکلراید" را کسب کنند.

وی افزود: اصلی‌ترین محصول شرکت "متفورمین هیدروکلراید" نام دارد که مهمترین داروی ضد دیابت جهان به شمار می‌رود. متخصصان ما با بهینه کردن زمان تولید و بهینه سازی مقادیر حلال‌های مصرفی باعث افزایش کیفیت این محصول شدند و با تولید انبوه این محصول و داروی ساخته شده متفورمین می‌توان از خروج ۷۰ میلیون دلاری ارز جلوگیری کرد.

ریاحی با تاکید بر اینکه محصولات ما با بالاترین استاندارد‌های تولید و به صورت دقیق و جامع تحت آزمایش کنترل کیفیت مطابق با فارماکوپه‌های BP و USP تولید می‌شوند، خاطر نشان کرد: گلی بن کلاماید یکی از محصولات تولیدی شرکت است که برای دیابت نوع ۲ کاربرد دارد. این دارو با تحریک سلول‌های بتای لوزالمعده بدن را وادار می‌کند تا انسولین بیشتری تولید کند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، وی "فاموتیدین" را از دیگر محصولات تولیدی این شرکت نام برد و گفت: از این دارو برای درمان سوزش معده (سر دل) و دیگر علائمی که باعث ایجاد مقدار زیادی اسید در معده (سوءهاضمه اسیدی) می‌شوند استفاده می‌شود.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی