کد خبر: ۱۴۵۴۱
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۶
به صورت روزانه؛

داده‌های ۱۸ ماهواره در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌گیرد

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: داده‌های ۱۸ ماهواره به صورت روزانه در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش« نبض فناوری» مرتضی براری در پنل تخصصی کشاورزی هوشمند در ششمین نمایشگاه اینترنت اشیا گفت: روزانه داده‌های ۵ ماهواره به صورت آنلاین و داده‌های ۱۳ ماهواره به صورت آفلاین در اختیار استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

وی افزود: سازمان فضایی ایران داده‌های ماهواره‌ای را دریافت و آرشیو می‌کند و برای توسعه داده‌های مورد نیاز صنایع مختلف، بسترسازی کرده است.

به گفته رئیس سازمان فضایی ایران، سیاست آزادسازی داده‌ها، بسترسازی استفاده از داده‌ها و ارائه داده ابری در اولویت کارهای سازمان فضایی ایران قرار دارد.

براری با اشاره به راه‌اندازی مرکز ملی داده‌های ماهواره‌ای در هفته گذشته، اظهار داشت: استارت‌آپ‌ها می‌توانند از داده‌های این مرکز استفاده کرده و بهره‌برداری کنند.

وی گفت: ۶ شتاب‌دهنده در تهران در حوزه فضا شکل گرفته و برنامه ما این است با کمک بخش خصوصی ۳ شتاب دهنده در استان‌های مازندران، خراسان رضوی و سمنان راه‌اندازی کنیم.

براری تصریح کرد: ظرفیت بکر ۱۵ میلیون هکتاری کشور تشنه نوآوری و خلاقیت است و امیدواریم با آزادسازی و ارائه داده‌های ماهواره‌ای بتوانیم به بخش کشاورزی کمک کنیم.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی