کد خبر: ۱۴۵۵۱
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵

اشتباه نکنید! این یک مریخ نورد نیست /خودرو جدید هیوندای به همه جا می رود+فیلم

شرکت هیوندای نوید تولید ماشین پیاده روی را داده که قادر است به هر مکانی( حتی مکان هایی که سایر وسایل نقلیه نمی توانند) برود.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت هیوندای در سال 2019، مفهومی را برای یک ماشین پادار معرفی کرد که آن را Elevate نامید. در این مفهوم هر چهار چرخ در انتهای پایه مفصلی قرار دارد که به خودرو اجازه می دهد جهت خود را تغییر دهد.

این وسیله نقلیه که Tiger نام دارد؛ فعلا فقط یک مفهوم است؛ اما هیوندای تولید اتومبیل های پادار را در دستور کار دارد.

 این وسیله نقلیه بیشتر برای حمل و نقل انسان در حومه شهر، جنگل و مکان های صعب العبور ساخته شده است. شرکت هیوندای اکنون ایده خود را با مفهومی به نام Tiger اصلاح کرده که برای حمل بار در زمین های حتی سخت تر طراحی شده است.

Tiger مانند مریخ نورد فضایی به نظر می رسد، حتی در تصاویری در حال خزیدن به محیط مشکوک مانند ماه است. پاهای مجهز به چرخ 360 درجه در سوکت ها و اتصالات مفصلی است که قابلیت چرخش و جمع شدن (در صورت لزوم) را به آنها می دهد.

این وسیله با عقب کشیده شدن پاها مانند یک گاری معمولی حرکت می کند، که به کمترین قدرت برای دور زدن نیازدارد. هنگامی که با مانعی روبرو شود؛ پاها را باز کرده و به راه رفتن ادامه می دهد تا زمانی که دوباره زمین صاف پیدا کند. طبق گفته های هیوندای، این طرح از راه رفتن مارمولک الهام گرفته شده است.

اشتباه نکنید! این یک مریخ نورد نیست /خودرو جدید هیوندای به همه جا می رود+فیلم

Tiger توانایی داشتن انواع سنسورهای داخلی از جمله سیستم های هدایت برای حرکت و سیستم های نوری را دارد.

Tiger در مورد کار با پا با همان چابکی مشابه ربات Boston Dynamics Spot طراحی نشده است. Tiger فقط در مواقعی که مجبور باشد راه می رود، تا مکانی را پیدا کند که بتواند به رانندگی استانداردتر برگردد. این وسیله هنگام نشستن روی پایه چرخ دار می تواند اشکال مختلفی داشته باشد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی