کد خبر: ۱۴۵۵۹
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰
با ارائه جدیدترین خودرو؛

جگوار تا سال ۲۰۳۰ فقط خودروی برقی تولید می‌کند

شرکت جگوار دیروز به طور رسمی اعلام کرد تا سال ۲۰۳۰ تنها خودروهای برقی تولید خواهد کرد و به زودی خودروی برقی «آی پیس» را نیز روانه بازار می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، نیواطلس اعلام کرد، جگوار که از زیرمجموعه‌های لندروور محسوب می‌شود قصد دارد با تولید خودروهای برقی میزان انتشار آلاینده‌های زیست محیطی را از طریق خودروهای خود به صفر برساند.

اولین سری از خودروهای برقی شرکت جگوار از سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد شد. پیش از این فولکس واگن، ولوو و تویوتا نیز از برنامه‌ریزی برای تولید گسترده خودروهای برقی و خداحافظی با اتومبیل‌های مصرف کننده سوخت‌های فسیلی طی یک دهه آینده خبر داده بودند.

جگوار همچنین برای تولید خودروهای برقی لوکس نیز برنامه‌ریزی کرده و در آینده جزئیات بیشتری را در این زمینه اعلام خواهد کرد. این شرکت زمان توقف تولید خودروهای بنزین سوز خود را اعلام نکرده است.

شرکت لندروور قبلاً از تولید شش خودروی برقی جدید طی سال‌های آتی خبر داده بود. این خودروها که برخی از آنها شاسی بلند هستند ظرف ۵ سال آینده روانه بازار می‌شوند. پیش بینی می‌شود ۶۰ درصد از خودروهای تولیدی لندروور تا سال ۲۰۳۰ برقی بوده و محیط زیست را آلوده نکنند. میزان آلایندگی تولیدات این شرکت تا سال ۲۰۳۹ به صفر می‌رسد.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی