کد خبر: ۱۴۶۳۴
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۰

پورشه برچسب «ساخت چین» نمی خورد

مدیرعامل پورشه معتقد است که در حال حاضر تولید خودرو در چین، امری غیرمنطقی و مغایر با اهداف کیفیت برتر این شرکت است.

در حالی که سازندگان خودرو با رویای تسلط بر بازار جهانی در پی ایجاد مراکز تولیدی خود در چین هستند، پورشه تمایلی برای نقل مکان تولیدات اصلی یا حتی بازگشایی یک کارخانه تکمیلی در بزرگ ترین بازار خودرو جهان ندارد.

شاید دلیل این امر کاملاً واضح باشد: کیفیت.

«الیور بلوم» مدیرعامل پورشه اخیراً اظهار داشت که همچنان تولید خودرو در مقر اصلی این شرکت در آلمان به قصد بازار چین از منطق و توجیه بیشتری نسبت به تولید محلی این محصولات در داخل چین برخوردار است.

وی با بیان اینکه انتقال تولید به چین در حال حاضر منطقی نیست، به فایننشال تایمز گفت: "بحث کیفیت و برتری است که همچنان تولید خودرو در اروپا به قصد بازار چین را منطقی می سازد."

چین یکی از بازارهای بزرگ پورشه محسوب می شود به طوری که از فروش جهانی 272 هزار دستگاه این شرکت در سال 2020 حدود 80 هزار دستگاه به تنهایی در چین فروخته شد که بیشتر از کل فروش پورشه در اروپا یا آمریکا بود.

با این وجود، پایگاه مشتریان هدف در بازارهای سراسر جهان شاید کسانی باشد که کیفیت را بیش از هر چیز دیگری در اولویت خود قرار می دهند.

به لحاظ سنتی، خودروهای ساخت آلمان از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند که یک نقطه قوت عمده برای خودروسازان آلمانی به شمار می آید.

با این حال بلوم اعتراف می کندکه شاید در آینده تولید خودرو در چین ضروری تشخیص داده شود، اما آن بسته به میزان فروش و همچنین مقررات در کشورهای خاص خواهد بود.

پورشه هم اکنون در خارج از آلمان نیز خودروهایی را تولید می کند که نمونه آن پورشه کاین ساخت کارخانه گروه فولکس واگن در براتیسلاوا اسلواکی است.

با این وجود، هرچه تعداد بیشتری از خودروسازان به دنبال کسب یک جایگاه محکم در چین هستند، پورشه ترجیح می دهد تا مکان ها و فرآیندهای تولید خود را فعلاً حفظ کند.

منبع: عصر آی سی تی

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی