کد خبر: ۱۴۷۰۳
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۰

استانداردهای جهانی به آزمایشگاه‌ها رسید تا خدمات با کیفیت بالاتری به محققان کشور داده شود

دریافت استانداردهای بین‌المللی یکی از راه‌های ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی است. بر همین اساس نیز تاکنون 88 مجموعه آزمایشگاهی این گواهی‌نامه‌ها را دریافت کرده‌اند.

به گزارش «نبض فناوری»، رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به مطلب بالا، استانداردسازی آزمایشگاه‌ها را یکی از اهداف مهم شبکه خواند و گفت: تاکنون 88 مجموعه آزمایشگاهی اعتبارنامه بین‌المللی و معتبر جهانی ISO/IEC17025 که مرجعی قابل اتکا برای تست خدمات آزمایشگاهی در جهان است را دریافت کرده‌اند. این کار اتفاقی مهم برای ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در کشور است.

وی افزود: شبکه در تلاش است تا دیگر اعضای این مجموعه نیز به دریافت این استانداردهای جهانی ترغیب شوند و حاصل این تلاشمان منجر به پیاده‌سازی این اعتبارنامه و استاندارد جهانی در 78 آزمایشگاه عضو شبکه شده است. همه این اقدامات تاثیر مثبتی در ارتقای کیفی خدمات ارائه شده در سطح کشور دارد.

به گفته مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حال حاضر 840 مجموعه آزمایشگاهی در این شبکه عضو هستند و خدمات خود را به جامعه ارائه می‌کنند. اگر این خدمات استاندارد نباشد قطعا مشکلات و چالش‌های زیادی در این حوزه پیش خواهد آمد.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی که با هدف ارتقای خدمات ارائه شده در این حوزه شکل گرفته با تلاش فناوران خود توانسته است بیش از 18 هزار تجهیز آزمایشگاهی را به اشتراک بگذارد و این هدف را با ارائه بیش از 2 میلیون خدمت در سال سرعت دهد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی