کد خبر: ۱۴۷۱۲
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۰

فروش کروم بوک‌ها در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار از کامپیوترهای مک بیشتر شد

لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ به موجب تقاضای گسترده مصرف‌کنندگان برای کامپیوترهای سبک، قدرتمند و مقرون به‌صرفه بیشتر از کامپیوترهای مک فروخته‌اند.

به گزارش «نبض فناوری»، داده‌های جدید شرکت تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ به موجب تقاضای گسترده مصرف‌کنندگان برای کامپیوترهای سبک، قدرتمند و مقرون به‌صرفه بیشتر از کامپیوترهای مک فروخته‌اند. داده‌های این شرکت می‌گوید ویندوز همچنان بر بازار سلطه دارد، اما سهم بازار آن کاهش پیدا کرده چون کروم‌بوک‌ها با پشت سر گذاشتن مک‌ها به رده دوم رسیده‌اند.

سهم بازار ویندوز در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ حدود ۴.۹ درصد کاهش یافته، در حالی که سهم بازار مک از ۶.۷ به ۷.۵ درصد رسیده است. اطلاعات IDC داده‌های مربوط به بازار کامپیوترهای رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و ورک‌استیشن‌ها را در بر می‌گیرد ولی مشخص نمی‌کند که دقیقا چه نوع محصولاتی بیشتر فروش داشته‌اند. شایان ذکر است که کروم‌بوک‌ها شامل محصولات برندهای ایسر، ایسوس، دل، اچ‌پی و لنوو هستند.

فروش کروم بوک‌ها در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار از کامپیوترهای مک بیشتر شد

میزان تقاضا برای کامپیوترهای شخصی به خاطر دورکاری و یادگیری در داخل منازل در سال ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری داشت. تحلیل‌گران می‌گویند فروش مک‌ها در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل حدود ۳۰ درصد بیشتر شده است. اپل در مقایسه با سایر تولیدکنندگان بیشترین میزان رشد سالانه را تجربه کرده چون علاوه بر تغییر الگوی مصرف کاربران و خانه‌نشینی آن‌ها، این شرکت در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ از مک‌های اپل سیلیکون پرده برداشت که با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی