کد خبر: ۱۴۷۳۳
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۰

عرضه گوشی نسل پنجم زد تی ای با دوربین قدرتمند زیرنمایشگر

شرکت زد تی ای از تولید گوشی نسل پنجم جدید خود موسوم به آکسون ۲۰ خبر داده که دارای یک دوربین قدرتمند در زیر نمایشگر با امکانات منحصر به فرد است.

به گزارش «نبض فناوری»، اسلش گیر اعلام کرد، قرار است این دوربین ظرف چند روز آینده در کنگره موبایل شانگ‌های عرضه شود.

شرکت سازنده مدعی است دوربین گوشی Axon ۲۰ ۵G اولین دوربین زیر نمایشگر است که برای دریافت و پردازش نور از یک ساختار سه بعدی بهره می‌گیرد. این ساختار موجب می‌شود تا نقشه برداری سه بعدی از احجام و اشیای مختلف توسط لنز دوربین با دقت بیشتری انجام شود.

در نتیجه استفاده از این فناوری دقت دوربین‌های گوشی‌های هوشمند برای انجام اموری همچون شناسایی چهره افزایش می‌یابد. لذا دوربین‌های مذکور در عمل امنیت بیشتری را برای تلفن‌های همراه ایجاد می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از فناوری مذکور کیفیت تصاویر و عکس‌های تهیه شده را چندان افزایش نمی‌دهد و تأثیری بر بهبود رنگ‌ها ندارد.

از جمله دیگر امکانات این گوشی ۱۹۸ گرمی می‌توان به نمایشگر ۶.۹۲ اینچی با دقت ۱۰۸۰ در ۲۴۶۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۸۸ پیسکل در هر اینچ، پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ دراگون SM۷۲۵۰ کوالکوم، ۶ یا ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و امکان نصب حداکثر دو ترابایت حافظه داخلی، دوربین‌های چهارگانه ۶۴، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی در پشت و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در جلو اشاره کرد. باتری این گوشی هم ۴۲۲۰ میلی آمپری است.

زد تی ای همچنین قصد دارد گوشی دیگری به نام اکسون ۳۰ پرو را روانه بازار کند که مجهز به تراشه اسنپ دراگون ۸۸۸ بوده و دوربین قدرتمند ۲۰۰ مگاپیکسلی S۵KGND سامسونگ بر روی آن نصب خواهد شد.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی